ارتودنسی زودبازده و همه چیز راجع به آن
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که گفته شد ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های فک و دندان است که روش های مختلفی نیز دارد. هر کدام از آن روش ها برای شرایطی مخصوص هستند و کاربرد های خاص خود را دارند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی زود بازده آشنا کنیم و همه چیز را راجع به آن به شما بگوییم. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این مجله ارتودنسی در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی زود بازده

یکی از راه ها اصلاح بدفرمی های دهان و دندان ها، انجام ارتودنسی دندان است. در صورتی که شما مایل به درمان ناهنجاری فک و دندان های خود از طریق انجام ارتودنسی باشید، ممکن است بخواهید این کار را با کمک روش هایی که زودتر به نتیجه می رسند، انجام دهید. برای آشنایی با روش های پر بازده ارتودنسی، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و به ویژه پیشرفت های به دست آمده در زمینه دندانپزشکی در دهه های اخیر، روش هایی برای کوتاه تر شدن دوره طولانی انجام ارتودنسی ایجاد شده اند. بعضی از این روش ها شامل پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات شدیدتر و متوقف کردن رشد و پیشرفت ناهنجاری های فک و دندان ها در کودکی بوده و بعضی دیگر، شامل روش های انجام سریع ارتودنسی برای اصلاح و ترمیم دندان هایی است که ناهنجاری های خفیفی دارند.

همچنین همه چیز را راجع به کاربرد های لیزر در دندانپزشکی بدانید.

چرا ارتودنسی

علاوه بر تاثیری که دندان های مرتب و منظم بر زیبایی ظاهری و طرح لبخند شما دارد، همچنین می تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان های شما شود. اگر دندان های شما مرتب بوده و در یک ردیف منظم قرار داشته باشند، شما می توانید به راحتی تمام قسمت های سطحی دندان های خود را مسواک بزنید و به راحتی نخ دندان بکشید؛ در نتیجه موقعیت مناسبی برای رشد باکتری ها در محیط دهان فراهم نمی شود و از پوسیدگی و خراب شدن دندان ها جلوگیری می شود.

درمورد ارتودنسی خفیف بیشتر بدانید.

ارتودنسی زود بازده برای بزرگسالان

بله. امروزه روش هایی برای انجام ارتودنسی در بزرگسالان وجود دارند که با صرف مدت زمان کمتری نسبت به سایر انواع روش های ارتودنسی، دندان ها و فک هایی که ناهنجاری دارند را درمان می کنند. یکی از این روش ها انجام ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین است.

ارتودنسی نامرئی

مدت زمان لازم برای درمان ناهنجاری های دندانی با استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین، بین شش ماه تا هجده ماه طول م کشد که این مدت زمان، نسبت به زمانی که برای درمان با سایر انواع ارتودنسی ها لازم است، کمتر است. با ان حال توجه داشته باشید که ارتودنسی اینویزیلاین، تنها برای رفع ناهنجاری های دندانی خفیف تا متوسط استفاده می شود و در رفع ناهنجاری های شدید دندانی هیچ تاثیری ندارد.

سخن آخر

همانطور که همیشه گفتیم، بهترین راه برای اینکه بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید و احتمال پشیمانی را به کمترین حد خود برسانید، تحقیق کردن است. شما با تحقیق کردن به خصوص در مسائل پزشکی می‌توانید جلوی بروز هر گونه اتفاق بدی را بگیرید و با کترین سرمایه بهترین کیفیت را برای خود تعمین کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: