دندانپزشکی بارداری، استفاده از دهانشویه
نوشته شده توسط : رعنا

دندانپزشکی در دوران بارداری و استفاده از دهانشویه، کشیدن دندان و صد ها سوال دیگر که آیا در دوران بارداری می‌تواند مشکل ساز باشد یا خیر. ما ماروز اینجاییم تا به شما بگوییم که آیا استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان در دوران بارداری می‌تواند مشکل ساز باشد یا خیر. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان و دندانپزشکی بارداری

نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

دهانشوه در دوران بارداری

همانطور که می‌دانید دوران بارداری، دورانی است که اختلالات هورمونی در این زمان به اوج خود می‌رسند باید مراقبت های ویژه ای صورت گیرد، در حدی که حتی استفاده از دهانشویه هم در این دوران می‌تواند مشکل ساز باشد. دهانشویه یک ماده شیمیایی است که برای از بین بردن پلاک های دندانی بسیار موثر بوده و می‌تواند برای سلامت دندان ها مفید باشد. اما آیا استفاده از دهانشویه در بارداری  بی خطر است. برای اینکه پاسخ به این سوال را به دست بیاورید باید با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید.

دهانشویه و فواید آن

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

در پایین به چند مورد از فواید دهانشویه اشاره شده است:

  • می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  • بوی بد دهان را کاهش می دهد
  • به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  • ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  • مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  • علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد
  • به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنن

شما برای اینکه بتوانید با خیال راحت در دوران بارداری تصمیم بگیرید و جلوی بروز هر گونه مشکلبی را بگیرید باید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید برای انجام هر کاری ابتدا با پزشک خود راجع به آن موضوع مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: