هنگام خرید زنجیر طلا به چه چیزهایی توجه کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

در هنگام خرید به خصوص خرید اینترنتی طلا باید مواردی را در نظر بگیرید تا سرتان کلاه نرود. به طور مثال اگر یک قطعه طلا در یک فروشگاه اینترنتی بیش از حد معقول ارزان بود، باید به این فکر کنید که امکان دارد آبکاری طلا باشد . موارد دیگری که باید به آنها توجه کنید، در ادامه نوشته شده اند.

عیار زنجیر طلا

عیار نقش مهمی در خرید زنجیر طلای مردانه و زنانه دارد. عیار در تعیین میزان سختی طلا، درصد خلوص آن و همچنین قیمت زنجیر طلا موثر است.

هرچه عیار زنجیر بالاتر باشد یعنی درصد طلای بکار رفته در آن بیشتر است و هرچه عیار پایین تر، یعنی علاوه بر طلا فلزات دیگری نیز در ساختار زنجیر بکار رفته اند. علاوه بر این، اگر زنجیر تمام عیار و یا عیار بالا باشد، نرم تر و استحکامش کم خواهد شد. برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی زنجیری که عیار کمتری دارد مستحکم و مقاومتر است.

اگر قصد خرید زنجیر طلا مردانه یا زنانه دارید و میخواهید هر روزه آن را استفاده کنید بهترین گزینه زنجیر طلای 18 عیار است. اما اگر  فقط میخواهید هرازچندگاهی از آن استفاده کنید و یا با نیت سرمایه گذاری آن را می خرید، طلای 24 عیار هم می تواند گزینه مناسبی باشد.

با دقت بدنه و ساختار اصلی زنجیر را بررسی کنید

با نگاه کردن به بدنه زنجیر طلا میتوان به راحتی جنس، طرح و میزان مقاومتش را سنجید. برخی زنجیرها به آسانی و تنها با چند بار افتادن و یا دستکاری کردن به هم پیچ میخورند. برای مثال زنجیرهای بافت تخت و جناغی هر دو از این گونه اند. نمونه دیگر زنجیر طلای مردانه و زنانه که به راحتی به لباس گیر میکند، زنجیرهای اصطلاحا مارپیچی هستند. تجربه ثابت کرده اگر چنین گردنبند و یا زنجیری پیچ و تاب بخورد، حتی بعد از تعمیر هم مانند روز اولش نخواهد شد.

سنجش این مسئله در خرید اینترنتی زنجیر طلا سخت تر خواهد بود. چرا که شما نمی توانید زنجیر را قبل از خرید به دست گرفته و ساختار آن را بررسی کنید. اما سایت هایی که عکس های کافی و واضح از محصول را در اختیار مشتری قرار می دهند، تا حدی این مشکل را برطرف می کنند.

بیشتر بخوانید: خرید انگشتر طلا

زنجیر طلای ظریف؟ یا زنجیر مستحکم؟

همواره حین خرید زنجیر طلای زنانه یا حتی مردانه به یک نکته مهم توجه کنید. اینکه میخواهید زنجیر یا گردنبند را هرازچندگاهی استفاده کنید یا اینکه همیشه به گردن داشته باشید؟

اگر قصد و هدفتان از خرید زنجیر طلای زنانه یا مردانه استفاده موقتی و در برخی مراسمات است می توانید زنجیرهای ظریف و نازک بخرید. اما اگر می خواهید همیشه از آن استفاده کنید بهترین کار این است که یک زنجیر طلای ضخیم بخرید که بتواند تاب و توان استفاده طولانی مدت را داشته باشد.

در همین خصوص برخی زنجیرها مقاوت بالا و طرفداران زیادی دارند. برخی از انواع زنجیرها عبارتند از:

  • فیگارو
  • لنگر
  • طنابی
  • تسمه ای
  • جعبه ای
  • گندمی

منبع : https://www.azadi.gold/





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: