استخر ارزان: چه عواملی روی هزینه ساخت استخر تاثیر میگذارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

این روزها درخواست ها برای ساخت استخر در کشور افزایش یافته و به دلیل مزایای بیشمار استفاده از آن ها، بعید نیست که در آینده نه چندان دور شاهد این باشیم که هر خانه ای دست کم یک استخر نقلی کوچک داشته باشد. هزینه ها در داشتن و ساختن استخرها خیلی مهم است و اولین دغدغه کسانی که دوست دارند استخر داشته باشند قیمت استخر و نحوه محاسبه آن است. به خاطر اهمیت این موضوع ما قصد داریم در این مقاله به بررسی عوامل دخیل در برآورد هزینه استخرها بپردازیم و به شما میگوییم که چگونه یک استخر ارزان و نقلی برای خود بسازید.

چه چیزهایی در هزینه ساخت استخر تاثیر میگذارند و چگونه میتوانم یک استخر ارزان بخرم؟

اندازه: در اولین قدم به سایز و اندازه استخر فکر کنید

اندازه نقش بسیار پررنگ و مهمی در برآورد هزینه های نهایی ساخت دارد. طبیعی است که اندازه استخر رابطه مستقیمی با هزینه های نهایی دارد. هرچه سایز کوچکتر باشد هزینه ها کمتر و هر چه فضایی که برای استخر خود در نظر میگیرد بیشتر باشد قیمت استخر نیز بیشتر خواهد شد.

اگر پول زیادی ندارید و تنها میخواهید حداقل هزینه ها را پرداخت کنید باید به فکر یک استخر تقلی کوچک باشید. اما اگر مشکل مالی ندارید و فضای خوبی در اختیار دارید میتوانید متناسب با فضا، یک استخر با ابعاد و اندازه دلخواه داشته باشید.

شکل هندسی استخر

بیشتر استخرهایی که در ایران ساخته میشوند از جنس بتن هستند و شکل مرسوم و سنتی مربع یا مستطیلی دارند. اگر شما هم میخواهید یک استخر ارزان داشته باشید راهی جز انتخاب اشکال مربعی یا مستطیلی استخر ندارید. هرچه شکل هندسی مد نظر شما پیچیده تر باشد به طبع بر هزینه های نهایی نیز افزوده میشود. برای مثال اگر میخواهید دیوارها به شکل منحنی باشد و یا از اشکال پیچیده هندسی استفاده کنید باید سر کیسه را بیشتر شل کنید.

جنس استخر

منظورمان از جنس استخر، ماده ای سازنده و تشکیل دهنده کف، دیواره و ها خلاصه سطوح استخر است. ما معمولا از مواد اولیه مختلفی استخرها را میسازیم. بر همین اساس ما کلا سه نوع استخر داریم:

بیشتر بخوانید : نگهداری استخر





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: