ارتودنسی همراه با جراحی فک
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای بازیابی نظم و ترتیب فک و دندان ها است. اما گاهی اوقات انقدر وضعیت بیمار خراب است که علاوه بر ارتودنسی نیاز به جراحی فک نیز دارد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی همراه با جراحی فک آشنا کنیم.

ارتودنسی همراه با جراحی فک

ارتودنسی همراه جراحی فک، جراحی ارتوگناتیک نیز نامیده می شود که جراحی اصلاحی فک است و برای رفع مشکلات اسکلتی انجام می شود که بر توانایی گاز گرفتن، جویدن و گفتار تأثیر می گذارد. درمان ارتودنسی دندان قبل و بعد از جراحی انجام می شود تا دندان های بالا و پایین به طور مناسب با هم برخورد داشته باشند و فرد بتواند به طور موثرتری گاز بگیرد، بجود و صحبت کند.

یکی از روش های به روز برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان، ارتوسرجری است. روشی که جراحی و ارتودنسی با هم انجام می شود. نظم، ترتیب و زیبایی دندان و فک انسان تاثیر زیادی بر روی زیبایی او خواهد داشت.

راجع به ارتودنسی ثابت چه می‌دانید؟

سن و زمان ارتودنسی و جراحی فک

بخش عمده ای از رشد اسکلت بدن تا سن 18 سالگی است و بعد از آن معمولاً، تغییرات کمتری در استخوان های بدن رخ می دهد لذا ارتودنتیست معتقد است بهترین زمان برای ارتوسرجری (جراحی فکین) ، در بازه بین 17-18 سالگی بوده و در این زمان نتیجه ایده آل حاصل خواهد شد.

چرا ارتودنسی با جراحی فک

به جهت بهبود مشکلات فک و نتیجه بهتر از انجام ارتودنسی،‌ بر خلاف کودکان در حال رشد، بزرگسالان که رشد آنها متوقف شده، بنابراین تنها راه اصلاح اندازه یا شکل استخوان فک بزرگسالان جراحی است.

همه چیز را راجع به ارتودنسی نامرئی بدانید.

جراحی مال اکلوژن چیست؟

جراحی مورد استفاده برای اصلاح مال اکلوژن شدید فک نامرتب را جراحی ارتوگناتیک می نامند که شامل روش هایی برای حرکت دادن فک بالا، به عقب یا حتی برای پهن شدن آن است. همچنین شامل روش هایی برای حرکت فک پایین به صورت چرخشی برای اصلاح عدم تقارن، جلو یا عقب است. جراحی ارتوگناتیک معمولا همراه با درمان ارتودنسی یا بریس به اتمام می رسد. بیشتر اوقات متخصص ارتودنسی شما است که شما را به یک جراح ارجاع می دهد تا در مورد جراحی فک صحبت کند. در بعضی مواقع روش های کمکی برای اطمینان از تقارن و هماهنگی مشخصات صورت به اتمام می رسد که می تواند شامل جراحی چانه یا ژنیوپلاستی و همچنین افزودن گونه یا کاشت مولار باشد.

سخن آخر

همانطور که گفته شد ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است. امروز ما برای شما این مطلب را آماده کرده بودیم تا اطلاعات مفیدی را راجع به ارتودنسی همراه با جراحی فک به شما منتقل کنیم. کسب اطلاعات بیشتر و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی بهترین راهکار برای جلوگیری از پشیمانی است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 





:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: