کیا اسپورتیج و روغن گیربکس
نوشته شده توسط : رعنا

روغن گیربکس از جمله لوازم مهم مصرفی خودرو است که باید تحت برسی قرار داشته باشد و به موقع تعویض شود. این روغن برای یکی از اصلی ترین قطعات کیا است که گیربکس نام دارد. حالا چرا کیا؟ چون امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد برسی کیا اسپورتیج را داریم می‌خواهیم روغن گیربکس مناسب را نیز برای این خودرو معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

روغن گیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج مدل 2020 از خوش فرم ترین و خوش نشین ترین خودروهای کیا در سال 2020 میلادی است. این ماشین هرچند که قیمت بالایی دارد اما از هر نظر میتواند نظر صاحب نظران و خریداران را به خود جلب کند. در این مقاله ضمن ارائه یک راهنما در خصوص خرید لوازم یدکی اسپورتیج شما با با مدل 2020 این ماشین و آپشن های آن آشنا می کنیم.

لوازم یدکی اسپورتیج

استارپارتس عرضه کننده لوازم یدکی هیوندای و قطعات کیا چندین سال است که با واردات و عرضه مستقیم محصولات و لوازم یدکی اصلی در بازار ایران مشتریان زیاد دارد. ما تعدادی از قطعات اسپورتیج را در قالب محصولات برای معرفی در سایت قرار دادیم. با کلیک روی مدل کیا اسپورتیج خود میتوانید انواع لوازم یدکی مدل ماشین خود را از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو خریداری کنید. چنانچه با کلیک روی مدل ماشین قطعات مد نظر خود را نیافتید می توانید با ما تماس بگیرید زیرا ممکن است قطعات اسپورتیج مد نظر شما هنوز در سایت درج نشده باشد.

زمان تعویض روغن گیربکس

روغن را در گیربکس های دستی ماشین های هیوندای و کیا میتوانید از 50 تا 100 هزار کیلومتر عوض کنید. البته اگر فشار زیادی روی ماشین شما است و از آن زیاد استفاده میکنید حدودا بعد از 30 هزارتا میتوانید روغن آن را تعویض کنید. هرچند که شرایط کاملا تعویض روغن گیربکس هیوندای و کیا در دفترچه آن ها ذکر شده است.

سخن آخر

بهترین راه برای اینکه از خودروی خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید و بتوانید قطعات یدکی آن را سروقت خود عوض کنید تحقیق کردن است. شما با تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر موضوعی می‌توانید با خیال راحت تصمیم خود را نهایی کنید و هیچ پشیمانی در آینده برای خود به وجود نیاورید.





:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: