ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی روشی است برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های موجود در دهان و فک شما. ارتودنسی بر حسب شدت بیماری و نوع آن، انواع متفاوتی دارد. یکی از پرطرفدار ترین نوع ارتودنسی، ارتودنسی نامرئی است. ارتودنسی نامرئی روشی است برای افرادی که با ظاهر دستگاه های ارتودنسی مشکل دارند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این نوع ارتودنسی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر شما هم علاقه مند به ارتودنسی نامرئی هستید، با دکترخضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج تا انتهای مقاله همراه باشید. تقریباً دندان های هیچ کس بی نقص و کامل نیست. و بسیاری از افراد به درمان ارتودنسی نیاز دارند. تا علاوه بر سلامت محیط دهان و دندان، دندان هایشان صاف و مرتب شود. جدا از اینکه دندان های ردیف و صاف، به لبخند شما کمک میکند، بلکه برای بهداشت و سلامت لثه و فک و دهان و سلامت عمومی بدن مفید است و اهمیت ویژه ای دارد.

ارتودنسی نامرئی کودکان

قبلاً وقتی می شنیدیم که کودکی از اطرافیانمان، دندان هایش را ارتودنسی کرده، در ذهنمان تصویر صورت کودک را تصور می کردیم در حالی که بر روی دندان هایش شبکه ای از سیم های فلزی وجود دارد.  اگر شما هم کودک یا نوجوانی دارید که فکر می‌کنید نیاز به ارتودنسی داشته باشند، روش ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) را در نظر داشته باشید.

در حال حاضر یک نوع مخصوص از بریس اینویزیلاین وجود دارد که به طور اختصاصی برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است. این ارتودنسی کودکان به عنوان روشی جدید و بسیار مؤثر شناخته می‌شود که میزان استفاده از آن به سرعت در حال گسترش است.

زمان استفاده از ارتودنسی نامرئی

زمان درمان با ارتودنسی نامرئی دندان ها براساس میزان نیاز به جابجایی یا چرخش دندان ها است. هرچه دندان های شما کج تر یا بیشتر فاصله داشته باشد، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. درمان معمولاً بین 10 تا 24 ماه طول می کشد. اما اگر شما یک بزرگسال هستید که در زمان کودکی بریس داشته اید و در طی سالها دندانهایتان کمی تغییر کرده، ممکن است حداقل به مدت 10 هفته به ارتودنسی نامرئی احتیاج داشته باشید.

ارتودنسی های نامرئی به اندازه بریس های سنتی دقیق نیستند. ممکن است برخی از بیماران برای استفاده از بریس ها برای چند ماه به “اصلاح” دندان های خود احتیاج داشته باشند. تا در پایان درمان، سایر تنظیمات کوچکتر انجام شود.

سخن آخر

ارتودنسی نامرئی نیز مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایب است و همچنین ممکن است محدودیت هایی را نیز به وجود بیاورد. برای مثال شما به عنوان یک مادر باردار مطمئن نخواهید بود که بتوانید از ارتودنسی در بارداری استفاده کنید یا خیر. برای اینکه پاسخ این سوالات را بدانید و از مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی با خبر شوید، باید حتما با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: