کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه، دندانپزشکی بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

بارداری و مراجعه به دندانپزشک بارداری از جمله مسائلی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند در صورتی که بسیار حائز اهمیت هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در باداری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

دهانشویه در بارداری

دهانشویه نوعی ماده شیمیایی است که می‌تواند بسیار در بهداشت دهان و دندان تاثیر بگذارد. اما آیا برای استفاده از دهانشویه در بارداری باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم یا خیر. برای اینکه پاسخ این سوال را بگیرید باید با دندانپزشک بارداری خود حتما مشورت کنید اما ما می‌خواهیم توضیحاتی را راجع به دهانشویه به شما بدهیم تا اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهیم.

فواید دهانشویه

 محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

  • بوی بد دهان را کاهش می دهد: یکی از مهم ترین فواید محلول دهانشویه کمک به کاهش بوی بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند که خمیر دندان حاوی فلوراید چنین فایده ای دارد اما اثراتش کوتاه مدت است. استفاده طولانی مدت از فلوراید می تواند به کاهش موثر تر و طولانی مدت تر بوی بد دهان منجر شود.
  • می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد: محلول های شوینده دهانی می توانند با کاهش میزان پلاک و باکتری های محبوس در دهان، از بیماری های لثه مانند التهاب لثه یا عفونت آن جلوگیری کنند.
  • به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند: دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست.

بیهوشی و کشیدن دندان

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

سخن آخر

با توجه به تمام مطالبی که گفته شد، شما در قبال خود و جنین داخل شکمتان وظیفه دارید تا با پزشک خود مشورت کنید. مشورت کردن و تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما با خیال راحت بتوانید برای سلامت و آینده خود تصمیم بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: