هیوندای و ترموستات آن
نوشته شده توسط : رعنا

ترموستات یکی از اصلی ترین قطعات داخل موتور خودرو است. قطعات یدکی کیا و هیوندای باید با کیفیت و اصل باشند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ترموستات و وظیفه آن در موتور خودرو آشنا کنیم و به شما بگوییم ترموستات خودرو هایی مثل کیا و هیوندای را از کجا تهیه کنید.

لوازم یدکی هیوندای سانتافه

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

ترموستات هیوندای

ترموستات اتومبیل جریان مایع خنک کننده  و گذرنده از موتور و رادیاتور ماشین را تنظیم می کند و یک جزء اصلی و مهم در عملکرد موتور وسیله نقلیه شما است. ممکن است بارها به عللی این عبارت را بشنوید “ترموستات ماشین باز یا بسته مانده است”. هنگامی که موتور برای مدتی فعالیت طبیعی و بدون فشار خود را طی میکند دمایش چندان بالا نیست بنابراین ترموستات بسته است. به این معنی که جریان مایع خنک کننده به سمت رادیاتور بسته است.

علائم خرابی ترموستات

اگر با موارد زیر روبرو هستید احتمال این میرود که ترموستات شما خراب شده یا آسیب دیده است. این علائم شایعترین نشانه های خرابی ترموستات و لزوم تعمیر یا خرید ترموستات مخصوا ترموستات آب هیوندای و کیا جدید است.

  1. نشت مایع خنک کننده در اطراف محفظه ترموستات یا زیر وسیله نقلیه: نشانه دیگر خرابی ترموستات ماشین ممکن است نشت خنک کننده باشد. این مشکل زمانی رخ میدهد که ترموستات آب اجازه جریان یافتن مایع خنک کننده در حالت بسته را نمیدهد این امر (نشتی) در مکانهای مختلفی قابل توجه است، اما بیشتر در اطراف محفظه ترموستات وجود دارد.
  2. تغییرات دمایی نامنظم: نوسانات دمای نامنظم موتور همچنین می تواند باعث ایجاد کاهش و یا افزایش شدید دما شود که در نهایت منجر به عملکرد ضعیف موتور می شود. در این حالت ممکن است دما در یک نقطه پایین باشد و کم کم زیاد شده و به صورت غیرطبیعی بالا برود.
  3. افزایش دمای موتور: اولین و به طور بالقوه نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین، افزایش دمای آب طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت اغلب اولین نشانه عدم عملکرد صحیح ترموستات است.

خرید لوازم یدکی و سخن آخر

اگر خودرو شما سانتافه است (مدل 2007 تا 2020) به خصوص اگر مدل آن پایینتر است حتما نیازمند قطعات و لوازم یدکی ‌اش خواهید بود. اگر مایلید تا لوازم یدکی هیوندای استوک را خریداری کنید روی فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو حساب ویژه باز کنید. ما نه تنها قطعات و لوازم یدکی هیوندای سانتافه را با ضمانت کالا به مشتریان خود ارائه میدهیم بلکه تمام قطعات هیوندای و کیا را به صورت استوک فراهم میکنیم. با ما تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: