خرید زنجیر طلا را با دانستن این نکات با خیال راحت انجام دهید
نوشته شده توسط : رعنا

جیر طلا از آن دست جواهراتی است که محبوبیت زیادی دارد و مدل‌های آن تقریبا هرگز از مد نمی‌روند. بااین‌حال خرید آن به‌همین‌راحتی نیست و نکات زیادی وجود دارد که باید درنظر بگیرید. ازآنجاکه طلا فلزی گران‌قیمت است، طبیعی است که برای خرید زنجیر طلا نگرانی‌هایی داشته باشید. این مطلب به شما کمک می‌کند با خیال راحت زنجیر طلای مناسبی را بخرید.

زنجیر توپر

این نوع زنجیر با توجه به طلای به کار رفته در آن به سه روش درست می‌شود:

طلای جامد: این طلا درجات خلوص متفاوتی دارد اما فلز پایه آن طلاست. این طلا ارزشش از هر طلای دیگری بیشتر است.

طلای نوردشده: این طلا از اتصال ورقه‌های طلا روی یک فلز پایه که معمولا نقره است ساخته می‌شود. ارزشش از طلای جامد کمتر و از روکش طلا بیشتر است.

روکش طلا: در این روش آلیاژ فلزی را در طلای مذاب غوطه‌ور می‌کنند تا پوشش طلایی روی آن تشکیل شود. این طلا از سایر طلاها ارزان‌تر است و به مراقبت زیادی نیاز دارد، زیرا روکش آن مستعد ساییدگی، لکه‌دار شدن و زنگ‌زدن است. این زنجیر را بعد از مدتی مجددا باید روکش طلا بزنید.

زنجیر توخالی

زنجیر توخالی مانند لوله یا تیوب است. فضای درون آن خالی است. برای کاهش دادن حجم طلای به کار رفته در زنجیر از این روش استفاده می‌کنند.

زنجیرهای توخالی ارزان‌تر و سبک‌تر هستند و استحکام‌شان هم کمتر است. زنجیر توخالی به راحتی می‌شکند و ممکن است با کوچکترین ضربه فرورفتگی پیدا کند. اگر شکسته شود تعمیر آن بسیار دشوارتر از طلای توپر است.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

از عیار طلا چه می‌دانید؟

یکی از مواردی که هنگام خرید طلا باید مدنظر داشته باشید، توجه به عیار طلاست. عیار به درجه خلوص طلا گفته می‌شود. برای مثال طلای ۱۰ عیار، ۴۱٫۷ درصد طلا دارد. طلای ۱۴ عیار، ۵۸٫۳ درصد، ۱۸ عیار ۷۵ درصد، ۲۲ عیار ۹۱٫۶۷ درصد و طلای ۲۴ عیار ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص دارد. طلا فلزی نرم است، بنابراین هر چه عیار آن بالاتر باشد، دوام کمتری خواهد داشت. یعنی دوام طلای ۱۸ عیار از ۲۴ عیار بیشتر است.

طلای ۱۴ و ۱۸ عیار بهترین و محکم‌ترین نوع طلا هستند. درحالی‌که طلای ۲۲ و ۲۴ عیار استحکام کافی ندارند و طلای ۱۰ عیار نه تنها خوش‌رنگ نیست، زیبایی چندانی هم ندارد.

بیشتر بخوانید : طلای کودک

هدف‌تان از خرید زنجیر طلا چیست؟

اگر زنجیر را برای استفاده هر روزه می‌خواهید، باید طلایی را انتخاب کنید که محکم و بادوام باشد. بر این اساس بهتر است طلای ۱۴ تا ۱۸ عیار را انتخاب کنید. این طلا با فلزهای دیگری ترکیب شده است که به زنجیر استحکام بیشتری می‌دهند. علاوه‌برآن بهتر است زنجیر توپر بخرید.

اگر می‌خواهید هرازگاهی در مهمانی‌ها زنجیر را استفاده کنید معمولا محدودیتی وجود ندارد.

اگر می‌خواهید زنجیر باارزشی داشته باشید و به چشم نوعی سرمایه‌گذاری به آن نگاه می‌کنید، طلایی که می‌خرید باید علاوه‌بر توپر بودن ۱۴ یا ۱۸ عیار باشد. این زنجیرها در هنگام فروش قیمت‌شان را حفظ می‌کنند. طلای ۱۰ عیار، روکش طلا و طلای توخالی هنگام فروش ارزش‌شان را از دست می‌دهند.

نکته: زنجیرهای توخالی تقلبی به شمار نمی‌روند. آنها هم طلا هستند و هم ارزش‌شان پایین‌تر است. فقط باید مراقب باشید به قیمت طلای توپر به شما نفروشند.

منبع : طلافروشی اینترنتی





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: