ارتودنسی زیبایی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی روشی است برای بهبود ناهنجاری های فکی و دهانی و دندانی شما که هیچ روش دیگری مانند ارتودنسی انقدر قابل اطمینان نیست. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را درمورد ارتودنسی زیبایی در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی زیبایی چیست؟

لبخند زدن، ساده ترین راه برای برقراری ارتباط بین افراد است. افراد تمامی گروه های سنی از طریق لبخند زدن، حس خوبی را به یکدیگر منتقل می کنند. در واقع می توان گفت که لبخند زدن زبان مشترکی بین تمامی گروه های سنی است. یک لبخند زیبا و جذاب می تواند به برقراری یک ارتباط خوب و بر پایه اعتماد کمک کند. برای داشتن یک لبخند زیبا و تاثیرگذار بهتر است که شما دندان هایی منظم و مرتب داشته باشید.

ارتودنسی زیبایی دندان، یک راه حل دندانپزشکی مطمئن و موثر برای حل مشکلات و ناهنجاری های دندانی است. ارتودنسی دندان ها علاوه بر خاصیت زیبایی خود، همچنین کاربرد درمانی دارد و در درمان ناهنجاری های خفیف، متوسط و شدید دندانی استفاده می شود. ارتودنسی دندان ها برخلاف روش های زیبایی دندان دیگر مانند روکش، لمینت و کامپوزیت، به ترمیم یا تعویض نیازی ندارد و یک درمان کاملا پایدار و دائمی است. ارتودنسی دندان ها با دو روش ثابت و متحرک انجام می شود. در ارتودنسی ثابت، دندانپزشک بریس ها یا دستگاه های ارتودنسی را به دندان های بیمار می چسباند و بیمار قادر نخواهد بود که بریس ها را از دهان خود خارج کند.

همچنین راجع به ارتودنسی اقساطی نیز بیشتر بدانید.

مراحل انجام ارتودنسی زیبایی دندان

برای انجام ارتودنسی زیبایی دندان، دندانپزشک بریس های ارتودنسی را روی دندان های بیمار قرار می دهد. این بریس ها فشار ملایم و پیوسته ای را به دندان های بیمار وارد می کنند. فشار ملایمی که توسط بریس های ارتودنسی به دندان های بیمار وارد می شود، آن قدر دندان ها را داخل دهان جابه‌جا می کند تا بتواند آن ها را در یک محل صحیح قرار دهد؛ همچنین در طول دوره درمانی، دندانپزشک چندین مرتبه بریس های بیمار را سفت می کند تا فشار بیشتری به دندان ها وارد شود و درمان به خوبی صورت بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی کودکان و تجهیزات ارتودنسی بر روی لینک کلیک کنید.

مراقبت از ارتودنسی
ارتودنسی دندان ها همانند هر روش درمانی دیگری نیازمند انجام یک سری مراقبت های خاص است. اگر از بریس های ارتودنسی و دندان ها به خوبی مراقبت نشود، ممکن است هر دو آسیب ببینند. برای مراقبت از دندان های ارتودنسی شده خود بهتر است موارد زیر را رعایت کنید. هرچند بعد از انجام عمل ارتودنسی، دندانپزشک موارد بیشتری را به شما گوشزد خواهد کرد.

درمورد ارتودنسی خفیف نیز بیشتر بدانید.

حرف آخر

همانطور که دیدید ارتودنسی زیبایی روشی است برای داشتن لبخندی زیبا تر اما اگر مشکلی در صورت و فک خود ندارید فقط می‌خواهید برای داشت لبخندی زیبا تر از ارتودنسی استفاده کنید حتما در این رابطه با یک دکتر ارتودنسی صحبت کنید تا او بهترین راه را در اختیارتان قرار دهد. امیدواریم این مطلب نیز برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: