همه چیز راجع به ویژگی های متخصص ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید و در مطالب پیشین نیز گفته شد ارتودنسی روشی کاملا قابل اطمینان برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دندانی است. امروز در این مقاله قصد داریم تا همه چیز را راجع به یک متخصص ارتودنسی به شما بگوییم تا بتوانید راحت تر متخصص ارتودنسی را از دندانپزشک عمومی تشخیص دهید. تا آخر این مطلب با ما همراه باشد.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپرشکی است که بعد از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی چند سال دیگر در دانشگاه درس میخواند تا بتواند در برطرف کردن یا اصلاح ناهماهنگی ها، ناهنجاری ها و عدم تراز دندان ها و فک به تبحر برسد و بتواند مشکلات ارتودنسی دندان را برطرف کند.

همچنین راجع به ارتودنسی نامئی بیشتر بدانید.

درمان های ارتودنسی

مهمترین روش های درمانی که یک متخصص ارتودنسی برای برطرف کردن مشکلات دهان، دندان و فک از آن ها یاری میگیرید در ادامه به صورت خلاصه مورد بررسی قرار گرفته اند:

  1. ارتودنسی ثابت
  2. ارتودنسی متحرک: گاهی اوقات مراجعانی داریم که یکی از شرایط زیر را دارند: نوع مشکل و شدت آن جزئی است و برای مثال کج بودن دندان جزئی است تاب و توان بریس ثابت را ندارند متعهد به استفاده منظم از دستگاه ارتودنسی هستندو …ما برای این افراد دستگاه هایی داریم که قابلیت جابجایی دارند و متحرکند.

 مراجع یا بیمار هر وقت دلش خواست میتواند دستگاه را بردارد و هر وقت خواست آن را سر جایش بگذارد. برای مثال حین غذا خوردن یا نوشیدن موقتا دستگاه ارتودنسی خود را برمیدارد و دوباره بعد از اتمام خوردن و نوشیدن آن را روی دندان هایش میگذارد. پلاک های شفاف یا نامرئی ارتودنسی نمونه ای از ارتودنسی متحرک هستند.

  1. ارتودنسی نامرئی: حالا بیایید فرض کنیم که مراجع ما مشکل ارتودنسی دارد برای مثال دندان هایش کج است و یا اینکه فاصله بین آن ها وجود دارد و خلاصه یک مشکلی با دندان هایش دارد. این مراجع نیاز به درمان ارتودنسی دارد اما به ما میگوید که:

ما برای این دسته از مراجعان از دستگاه هایی استفاده میکنیم که خواسته آن ها را برآورده کند. نمونه های رایج دستگاه هایی که ما برای این مراجعان توصیه میکنیم عبارتند از:

سیستم ارتودنسی سرامیکی

سیستم لینگوال یا پشت دندانی

الاینترها و اینویزیلاین ها (پلاک های شفاف ارتودنسی)

ریتینرها یا نگهدارنده

این ها درمان های رایج ارتودنسی نامرئی هستند که به یک متخصص ارتودنسی این اجازه را میدهند دندان های مراجعانش را بدون اینکه کسی متوجه آن ها شود صاف و یکدست کند.

همه چیز را در مورد ارتودنسی ثابت نیز بدانید.

حرف آخر

اگر شما بدانید که تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی چیست و بتوانید آن دو را از هم تشخص دهید بسیار مهم است و و برای شما و اطرافیانتان نیز بسیار این امر خوب است. اگر در کرج زندگی می‌کنید و به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج می‌گردید به شما توصیه می‌کنیم حتما مطالب پیشین را نیز مطالعه کیند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: