دندانپزشک بارداری و همه چیز راجع به آن
نوشته شده توسط : رعنا

دوران بارداری بسیار دوران مهمی است و باید مراقبت های ویژژه ای در این دوران برای مادر صورت بگیرد. استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان مواردی هستند که بسیاری از افراد برایشان سوال پیش آمده بود که این دو در دوران بارداری چه شرایطی دارند. امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

بارداری و دندانپزشکی

درد دندان همواره یکی از مشکلات گریبانگیر خانم ها در دوران بارداری می باشد که نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود. دندان درد در طول دوره بارداری تحت تاثیر دو عامل اصلی می‌باشد. اولین عامل مربوط به اینکه زنان در طول دوره بارداری به مشکلات دندان  بیشتری مواجه می شوند که می‌تواند با درد دندان یا لق شدن آن برای بیمار همراه باشد ولی عامل دوم فقط یک تفکر نادرست در خصوص اجتناب از خدمات دندانپزشکی در بارداری به خاطراحتمال افزایش خطر برای جنین می باشد.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

استفاده از دهانشویه در بارداری

دهانششویه یک ماده شیمیایی است که باعث می‌شود بوی بد دهان گرفته شود و میکروب ها پلاک های داخل دندان را از بین می‌برد اما همانطور که گفتیم دوران بارداری دوران خطرناکی است و توصیه می‌شود حتما برای استفاده از یک ماده شیمیایی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

دهانشویه مناسب چه ویژگی دارد ؟

یکی از کارهایی که افراد مبتلا باید انجام دهند تسکین و کاهش ورم لثه است که به  روش های مختلفی انجام داده میشود. هر روشی که بتواند ورم و التهاب بافت را کاهش دهد یا بخواباند میتواند به کاهش تورم بافت لثه نیز کمک کند. یکی از این روش ها  استفاده از بهترین دهانشویه ها است. دهانشویه ها میتوانند تحریک لثه را کاهش داده و به درمان بیماری آن کمک کند. بهترین دهانشویه آن است که حاوی فلوراید باشد و میزان تحریک ساختارهای دهان توسط آن ناچیز و حداقلی باشد.

حرف آخر

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه سلامت شما به عنوان یک مادر به خطر نیوفتد و مشکلی برای جنین داخل شکمتان پیش نیاید حتما قبل از تصمیم برای انجام هر کاری با پزشک خود در آن زمینه مشورت کنید و بعد تصمیم بگیرید. اینکار باعث می‌شود تا از تصمیم خود مطمئن شوید و باعث پشیمانی در آینده نشود.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: