ارتودنسی ساده و روش های آن
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی شیوه درمانی است که می‌تواند به طور کامل ناهنجاری های دهانی و دندانی شما را درمان کند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی ساده آشنا کنیم و نکاتی را در مورد آن به شما بگوییم. با همراه باشید.

انواع ارتودنسی

روش های درمانی متعددی برای درمان با ارتودنسی وجود دارد که هر کدام از این روش ها با توجه به میزان و نوع مشکل، هزینه های متفاوتی دارند که در اینجا به معرفی انواع ارتودنسی می پردازیم.

  • ارتودنسی دیمون: براکت های ارتودنسی دیمون می‌تواند از جنس فلز، سرامیک و شفاف باشد که در این روش از الاستیک برای متصل کردن سیم ها به براکت ها استفاده نمی‌شود بلکه از یک مکانیسم خودکار برای کمک به نگه داشتن سیم های ارتودنسی استفاده می‌کنند؛ به این ترتیب دندان ها کمتر سایش پیدا می‌کنند و میزان جلسات درمانی نیز کمتر می‌شود. تنها عیب این سیستم ارتودنسی، هزینه بالای آن است.
  • ارتودنسی فلزی
  • ارتودنسی سرامیکی: ارتودنسی سرامیکی از نظر عملکرد مشابه ارتودنسی فلزی است، اما برای درمان در این روش از براکت های کامپوزیتی یا سرامیکی استفاده می‌شود. به دلیل اینکه براکت ها هم‌رنگ دندان ها هستند، برای کسانی که نمی‌خواهند لوازم ارتودنسی  بر روی دندان هایشان زیاد جلب توجه کند، ارتودنسی مناسبی خواهد بود.
  • ارتودنسی اینویزیلاین: این سیستم به نام ارتودنسی نامرئی نیز شناخته می‌شود که  باید ۲۲ ساعت در شبانه روز استفاده شود. پلاک ها بعد از تصویر برداری ۳ بعدی از دهان و دندان در لابراتور ساخته می‌شوند و بیمار باید هر ۲ هفته یک‌بار آنها را تعویض کند که این امر باعث گران تر بودن این روش نسبت به سایر روش های ارتودنسی شده است.
  • ارتودنسی لینگوال: ارتودنسی لینگوال بر پشت دندان ها قرار می‌گیرد که در آن براکت ها از جنس فلز هستند و به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. در این روش ارتودنسی فشار کمتری بر دندان ها وارد می‌شود که ممکن است باعث شود دندان ها آزادانه تر حرکت کنند و روند ارتودنسی به خوبی انجام شود. از معایب ارتودنسی لینگوال می‌توان به مشکلات تکلم و جویدن، ایجاد زخم و اسکار در دهان و لثه ها و سخت بودن رعایت بهداشت دهان و دندان اشاره کرد.

احساس درد و بهداشت دهان در ارتودنسی

احساس ناراحتی بعد از ارتودنسی ساده می‌تواند قابل انتظار و معمول باشد؛ زیرا بریس ها با اعمال فشار بر روی دندان ها باعث حرکت آرام آنها می‌شوند. استفاده از قرص های مسکن می‌تواند برای کاهش درد موثر باشد.

بهداشت دهان و دندان در طی این پروسه بسیار ضروری است زیرا باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و بوی بد دهان شما بشوند پس باید ۲ بار در روزمسواک بزنید، از نخ دندان برای تمیز کردن لثه و نواحی زیر سیم استفاده کنید و دهان شویه نیز برای حفاظت از مینای دندان هایتان باید مورد استفاده قرار بگیرد.

سخن پایانی

ارتودنسی یکی از مطمئن ترین روش ها است که می‌تواند لبخندی زیبا را به شما هدیه بدهد. اما بهترین کار برای شما این است که اگر قصد ارتودنسی دندان هایتان را دارید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: