اویل پمپ و جعبه فیوز هیوندای و کیا
نوشته شده توسط : رعنا

اویل پمپ و جعبه فیوز داخل اتوموبیل از مهمترین لوازم یدکی برای هر خودرویی هستند. به صخوص در خودرو های کره ای مثل کیا و هیوندای این دو قطعه از اهمیت بالایی برخوردارند. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه بیشتر راجع به این دو قطعه با هم صحبت می‌کنیم قصد داریم تا به شما بگوییم این قطعات را از کجا تهیه کنید.

اویل پمپ چیست؟

زمانی که پیستون در داخل سیلندر در حال حرکت می باشد، بین سیلندر و رینگ های پیستون اصطحکاک وجود دارد. برای جلوگیری از این اصطکاک، قفل شدن و آسیب دیدن باید این سطوح چرب شوند. وظیفه اویل پمپ یا پمپ روغن گردش روغن در داخل قطعات موتور است. این پمپ داخل بلوک سیلندر قرار می‌گیرد. اویل پمپ با تأمین روغن موتور، موتور در حال کار را روغنکاری و چرب می کند. این روغنکاری باعث می شود تا قطعات فلزی موتور با یکدیگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حین کار، گرمای اجزای موتور را نیز جذب خود می کند.

علائم خرابی اویل پمپ

برای این که شما بتوانید عیب‌ و نقص‌های قطعات خودروی خود را شناسایی کنید با تمام چراغ‌های هشدار دهنده و آمپرهای آن به درستی کار کند. یعنی خودرو باید کاملا بدون نقص باشد تا بتوان در بروز مشکل سریع آن را شناسایی کرد. در ادامه پنج مورد از علایم خرابی اویل پمپ را برای شما تشریح خواهیم کرد.

  • کاهش فشار روغن: هنگامی که این اتفاق می افتد، ابتدا ببینید که سطح روغن شما چقدر است. اگر خیلی کم است، روغن بیشتری اضافه کنید تا سطح آن دوباره کافی باشد. در صورتی که فشار روغن شما پس از این کار هنوز پایین باشد، این بدان معنی است که اویل پمپ خراب شده است. قبل از وخیم تر شدن علائم، بهتر است که پمپ را سریعاً تعویض کنید.
  • افزایش دمای داخل موتور
  • نویز و سروصدای پمپ روغن
  • سرو صدای مجموعه سوپاپ
  • سر و صدای لیفترهای هیدورلیکی

جعبه فیوز چیست و چه کاربردی دارد؟

جعبه فیوز یکی از مهمترین قطعات هیوندای و کیا است که در واقع جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

حرف آخر

خودرو های کره ای دارای لوازم یدکی حساسی هستند که حتما باید اصل باشند و از کیفیت خوبی برخوردار باشند. امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو را معرفی کنیم. شما می‌توانید با خیال راحت از این فروشگاه قطعات خودروی خود را تهیه کنید و از اصالت و کیفیت آن مطمئن باشید.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: