با این روش لاغری از شر ۸۰ درصد اضافه وزن خود خلاص شوید
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی دئودنال سوئیچ (duodenal switch) یک عمل جراحی لاغری  برای کاهش وزن اضافی ناشی از چاقی مرضی است. نام‌های مختلفی برای این شیوه کاهش وزن انتخاب کرده‌اند، که برای مثال سه نام رایج آن بای پس روده ، DS و دئودنال سوئیج همراه با انحراف بیلوپانکراتیک (biliopancreatic diversion with duodenal switch) است.

عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده چگونه انجام می‌شود؟

تکنیک جراحی دئودنال سوئیچ در بیمارستان‌های مجهز و مراکز جراحی تخصصی و پیشرفته تحت نظر متخصص جراحی لاغری صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه پروسه جراحی باید تحت بیهوشی عمومی انجام شود، در هر مرکزی که عمل صورت می‌گیرد، باید دستگاه‌های بیهوشی استاندارد، کالیبره و سالم وجود داشته باشد.

عمل جراحی چاقی از طریق تکنیک بای پس روده به صورت لاپاراسکوپی و با حداقل تهاجم صورت می‌گیرد. جراح چند برش بسیار کوچک اندازه ۱ اینچ (حدود ۲ سانتی متر) در اطراف معده و قسمت میانی شکم ایجاد می‌کند. و عمل جراحی را با ابزار جراحی لاپاراسکوپیک شروع می‌کند.

قبل از اینکه در مورد چگونگی عمل جراحی توضیحاتی ارائه دهیم، ابتدا لازم است بدانید که روده کوچک یا باریک سه قسمت و بخش اصلی دارد:

بخش اول: دئودنوم یا (دوازدهه)

بخش دوم: ژژنوم یا (تهی روده)

بخش سوم: ایلئوم یا (دراز روده)

اولین بخش روده (دوازدهه)، دقیقا بعد از معده قرار دارد. و به انتهای معده متصل است. پس از دوازدهه، با فاصله کمی تهی روده و بعد از آن دراز روده قرار دارد. دراز روده دقیقا قبل از روده بزرگ یا کولون قرار دارد و متصل به آن است.

در تکنیک جراحی چاقی دئودنال سوئیچ بخش بزرگی از معده برداشته می‌شود. و تغییرات زیر روی ساختارهای گوارشی اعمال می‌شود:

بخش میانی روده در محل اتصالات خود از بخش‌های دیگر روده، جدا می‌شود.

بخش سوم روده یا دراز روده به بخش اول آن یعنی دوازدهه متصل می‌شود.

ابتدای تهی روده در نزدیکی کیسه صفرا قرار می‌گیرد و سر دیگر آن به انتهای بخش سوم روده یعنی دراز روده متصل می‌شود.

علت اینکه یک سر تهی روده، در نزدیکی کیسه صفرا و پانکراس قرار می‌گیرد آن است که، محتویات این کیسه‌ها به غذا اضافه شود. با کاهش طول روده جذب غذا کاهش پیدا می‌کند در نتیجه جذب کالری کم شده و برعکس جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود.

با توجه به اینکه برش‌های ایجاد شده طی عمل جراحی لاپاراسکوپی بسیار کوچک هستند، بعد از بسته شدن با نخ‌های قابل جذب یا نایلون اسکار و رد زخم جراحی بسیار کمی برجای می‌ماند





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: