ارتودنسی نامرئی و هر آنچه باید بدانید.
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید ارتودنسی روشی قطعی برای درمان ناهنجاری های فک و دهان ودندان است اما بسیاری از افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد روشی از ارتودنسی که مخصوص کسانی است که با ظاهر ارتودنسی مشکل دارند صحبت کنیم. ارتودنسی نامرئی. با ما همراه باشید.

اینویزیلاین چیست؟

در روش ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف استفاده می شود.در این روش از نیروی ثابتی برای حرکت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است. این ارتودنسی متحرک بوده و هر دو هفته یکبار تعویض می شود. پلاک های اینویزیلاین شباهت زیادی به محافظ های سنتی دهان دارند که از یک پلاستیک شفاف، سبک و نازک ساخته می شود.

پلاک های اینویزیلاین در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید استفاده شود. در مدتی که شما پلاک های متحرک را می پوشید، دندان های شما به تدریج حرکت داده می شوند . این حرکت تا زمانی که نتایج مورد نظر بدست آید ادامه خواهد یافت.

ارتودنسی نامرئی برای چه کسانی مناسب است؟

اینویزیلاین برای خیلی از افراد مناسب می باشد اما همه ی مشکلات ارتودنسی را هم نمی تواند درمان کند. شما باید توسط یک متخصص ارتودنسی ارزیابی شوید تا مشخص شود آیا کاندید خوبی برای اینویزیلاین هستید یا خیر. ارتودنسی نامرئی برای کودکان مناسب نیست.

بهتر است والدین قبل از اینکه بلوغ استخوانی فرزندشان به حد نهایی خود برسد او را نزد یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرند.

ساخت پلاک اینویزیلاین

قبل از اینکه برنامه ی درمانی شما شروع شود ، یک قالب  از دندان های شما گرفته می شود.تا بررسی شود که آیا سیستم اینویزیلاین می تواند دندان های شما را اصلاح کند یا خیر. پس از اینکه استفاده از ارتودنسی نامرئی برای شما تایید شد ،یک برنامه ی درمانی دقیق با استفاده از یک نرم افزار  3d  برای شما طراحی می شود.

این نرم افزار یک سری از حالت های بهبود داده شده ی دندان های شما را که در طول دوره درمان ایجاد شده است به متخصص ارتودنسی نشان خواهد داد .

هزینه ارتودنسی نامئی و حرف آخر

برخی در هنگام لبخند زدن فقط دندان های بالایشان پیداست پس فقط به ارتودنسی فک بالا اهمیت می‌دهند؛ چون که در معرض دید هم هست بیشتر تمایل دارند که ارتودنسی نامرئی فک بالا را انجام دهند. البته باید بدانید که ارتودنسی صرفا جنبه زیبایی ندارد بلکه درمانی هم محسوب می‌شود. قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا، در کفه قیمت تفریبی ارتودنسی قرار دارد و حداقل قیمت ارتودنسی نامرئی است.

بنابراین با توجه به عواملی که گفته شد حتی نمی‌توان هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی را بیان کرد و قیمت ارتودنسی نامرئی را متخصص ارتودنسی با توجه به وضعیت دندان‌های بیمار مشخص می‌کند؛ اما می‌توان گفت قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا و پایین تقریبا یکسان است. فراموش نکنیم عواملی مانند برند ارتودنسی نامرئی، بر قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا اثر خواهد گذاشت.





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: