شمع و لنت هیوندای
نوشته شده توسط : رعنا

کمپانی های خودرو سازی کیا و هیوندای دارای لوازم یدکی مهم و حساس هستند. لوازم یدکی هیوندای باید اصل و مرغوب باشد وگرنه می‌تواند به خودرو شما آسیب برساند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با دو مورد از مهمترین لوازم یدکی هیوندای آشنا کنیم. شمع و لنت دو تا از مهمترین لوازم یدکی در هر خودرویی است که باید برای خرید آنها یکسری نکات را رعایت کرد. با ما همراه باشید.

شمع ماشین چیست و چگونه کار می‌کند؟

موتور ماشین های به اصطلاح دورن سوز که عمدتا از بنزین برای روشن شدن کمک میگیرند بدون وجود الکتریسیته کار نمیکند. نه تنها سیستم سوخت رسانی بلکه اغلب بخش های ماشین نیز با برق و الکتریسیته ناشی از روشن شدن موتور کار میکنند.

در این بین، یکی از بخش های خودرو که نقش مهمی در روشن شدن ماشین دارد شمع ها هستند. این شمع ها با کمک وایر شمع به سیستم احتراق ماشین متصل هستند.

دینام با چرخش خود نیروی الکتریسیته تولید کرده و سپس به شمع ها منتقل میکند. سپس شمع ها با جرقه زدن، یک قوس الکتریکی ایجاد کرده و موجبات جابجایی پیستون و سرانجام تولید نیرو را فراهم میکنند.

لنت خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟

زمانی که خودرو میخواهد از توقف بایستد نیازمند یک اصطکاک قابل توجه است. وظیفه تولید این اصطکاک مستقیما برعهده سیستم ترمز است که آن هم نهایتا از لنت ترمز برای توقف استفاده میکند. لنت ها به محض اینکه ما پا روی پدال ترمز گذاشتیم به سمت دیسک ها فشرده شده و با ایجاد یک اصطکاک قابل توجه باعث کم شدن سرعت و در نهایت توقف کامل خودرو میشوند.

طول عمر شمع خودرو

اغلب کمپانی های خودرو در دفترچه راهنمای خودرو خود میزان و مدت عملکرد درست شمع را مینویسند. معمولا باید حدود 50 هزار کیلومتر سالم باشند و به خوبی کار کنند. اما زمان تعویض شمع میتواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

زمان تعویض لنت هیوندای

نکات زیر میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه زمانی نیاز به تعویض لنت ترمز کیا دارید:

  • وارسی چشمی ساده: زمانی که لنت ها سالم باشد شما باید با نگاه کردن از میان رینگ ها بتوانید حداقل 3 میلی متر از ضخامت لنت ها را ببینید. اگر نتوانید با  چنین صحنه  ای مواجه شوید بهتر است که سریعا به فکر تعویض آن ها باشید.
  • چراغ هشدار: خودوهای نوینی مثل هیوندای و کیا اغلب سنسور لنت ترمز دارند و زمانی که لنت ها رو به کاهش هستند آلارم میدهند. با اولین آلارم شما باید یک دست کامل لنت هیوندای یا کیا را تعویض کنید.
  • شنیدن صدای عجیب مثل خرخر از لنت: معمولا زمانی که ضخامت لنت ها کم میشود صداهای خاصی از آن هنگام ترمز کشیدن از آن شنیده میشود. اما اگر این صدا خرخر و شبیه به صوت بود احتمالا کل لنت ترمز هیوندای شما تمام شده و نیاز به تعویض دارید.
  • لرزیدن غیرعادی پدال ترمز: وقتی حس کردید حین ترمز گرفتن ترمز، پدال زیر پایتان در حال لرزیدن است وقت تعویض لنت خودرو رسیده  است.

سخن آخر

بسیاری از افراد هنگام خرید لوازم یدکی خودرو هایی همچون کیا و یا هیوندای می‌ترسند که مبادا قطعه مورد نظر اصل نباشد و یا از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید هر یک از قطعات کیا و یا هیوندای حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید تا از اصل بودن کالای خریداری شده اطمینان داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: