به چه کسی متخصص ارتودنسی می‌گویند
نوشته شده توسط : رعنا

بدون شک نمی‌توان گفت کار هایی که یک متخصص ارتودنسی می‌‍‌کند را یک دندانپزشک عمومی نیز انجام می‌دهد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با یک متخصص ارتودنسی آشنا کنیم و ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی شخصی است که بعد از اتمام دوره ی عمومی دندان پزشکی در دانشگاه، آموزش های ویژه را در زمینه ی ارتودنسی دندان به مدت سه سال تمام وقت گذرانده باشد . به عبارت دیگر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یک دندانپزشک دارای مجوز است.

یک متخصص ارتودنسی دندان نیش شما را بررسی می کند تا بهترین روش درمان ارتودنسی را بر حسب لزوم برای شما تعیین کند.

اگر یک دندان پزشک تشخیص دهد که در آینده نیاز است که مراقبت های دهانی فراتر از محدوده ی دندان پزشکی عمومی انجام شود،ممکن است بیماران خود را به یک متخصص ارتودنسی که مورد تاییدش می باشد ارجاع دهد .

تفاوت دندانپزشک ومتخصص ارتودنسی

قطعا جاهایی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی همپوشانی وجود دارد. به بیان دیگر :

همه متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار هستند. اما همه ی دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند.متخصصان ارتودنسی معمولا در هماهنگی دندان و فک تخصص دارند. در حالی که دندان پزشکان می توانند از طریق جرم گیری، عکس برداری و جراحی به بیمار برای رسیدن به لبخندی تمیزتر و سالم تر کمک کنند.

ارتودنسی نامرئی

یکی دیگر از انتخاب های متخصص ارتودنسی   “ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین” می باشد. اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی متحرک است که از قالب های روشنی استفاده می کند که سفارشی برای دهان شما ساخته می شود.آنها دندان های شما را تراز کرده و لبخند زیباتری به وجود می آورد.

برخلاف براکت های سنتی،نگهدارنده های اینویزیلاین تقریبا نامرئی هستند. این نوع نگهدارنده ها برای اشخاصی که نمی خواهند براکت یا سیم روی دندانشان باشد ایده آل می باشد.

اینویزیلاین با تجربیات موفقیت آمیز خود نشان داده است که می تواند به اندازه ارتودنسی ثابت موثر واقع می شود.

دندانپزشک کیست؟

اکثر ما حداقل یکبار در عمر خود به دندانپزشک مراجعه کردیم. البته امیدواریم این مراجعه برای جرم گیری و عکس برداری با اشعه ایکس برای حفظ سلامتی دندان باشد. دندان پزشکی یک زمینه ی پزشکی گسترده می باشد. این دانش  بر روی سلامتی دندان ، لثه ، دهان و فک متمرکز می شود.

دندان پزشکان طیف گسترده ای از مشکلات و بیماری های مربوط به بهداشت دهان و دندان از جمله حفره ها وپوسیدگی دندان و مشکلات لثه مانند التهاب لثه را درمان می کنند. دندان پزشک ها ،مجوز جراحی را نیز دارا می باشند. آنها می توانند عمل های جراحی متنوعی مانند عمل ریشه دندان و کشیدن دندان عقل را در صورت لزوم انجام بدهند.

حرف آخر

همیشه بهتر است از تخصص دیگران آگاهی داشته باشیم و بعد کاری را به آنها بسپاریم، مخصوصا اگر آنکار مرتبط با مسائل پزشکی باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: