مراحل ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان مطمئن ترین روش برای درمان نامنظمی ها و ناهنجاری های فک و دندان ها است و می‌تواند مشکلاتی مانند تنفس دهانی را درمان کند. امروز در ابن مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد ارتودنسی با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در مورد ارتودنسی دندان در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دندان یکی از درمان های نسبتا طولانی مدت در دندانپزشکی است که بسته به نوع مشکل فک و دندان و شدت آن، ممکن است بین 6 ماه تا 3 سال و یا حتی بیشتر ادامه داشته باشد. این درمان از چند مرحله اساسی و کلی تشکیل شده است که با هم در این مقاله به معرفی مراحل ارتودنسی دندان به ترتیب خواهیم پرداخت.

در مورد ویژگی های متخصص ارتودنسی نیز بیشتر بدانید.

مراحل ارتودنسی

مرحله اول ارتودنسی : بطور معمول متخصص ارتودنسی شما اولین جلسه را به معاینه و بررسی مشکلات دندان‌هایتان اختصاص می دهد. در همان جلسه اول ویزیت، متخصص ارتودنسی به شما درباره نحوه تشخیص و بررسی دندان ها و فک توضیحاتی ارائه میدهد.

مرحله دوم

بعد از آن، جهت مشاهده دقیقتر و تشخیص بهتر، با اشعه ایکس از دندان های شما عکس گرفته میشود. رادیوگرافی از تک تک دندان ها، سبب می شود تا بتوان هر گونه مشکلی که متوجه دندان هایتان است را قبل از نصب براکت های ارتودنسی بر طرف کرد. بنابراین این مرحله از پایه های ثابت مراحل ارتودنسی دندان است.

مرحله سوم

با این ارزیابی ها و بررسی های دقیق متخصص ارتودنسی اکنون می تواند نظر قطعی خود درباره نوع و شدت مشکل شما و برنامه درمانی پیش رو را به اطلاعتان برساند.

راجع به ارتودنسی ارزان نیز بیشتر بدانید.

مرحله چهارم

این تنها کاری نیست که متخصص قبل از شروع درمان انجام میدهد. او در مرحله بعدی به سراغ پر کردن پوسیدگی ها و جرم گیری دندان ها می رود. زیرا اگر دندان ها سالم نباشند درمان ارتودنسی شما هیچ معنایی ندارد و مراحل ارتودنسی نیز با موفقیت به اتمام نخواهند رسید. و حتی در طول مدت درمان چه بسا دندان ها به شدت آسیب ببینند و حتی نحوه مسواک زدن و شستشوی دهان و دندان به مشکل بر بخورد.

همچنین راجع به ارتودنسی متحرک نیز بیشتر بدانید.

مرحله پنجم

پس از رفع همه مشکلات احتمالی دهان و دندان در صورتی که به تشخیص متخصص شما نیاز به درمان ارتودنسی متحرک داشته باشید. باید در همان جلسه از فک بالا، پایین و دندان های شما قالبگیری شود تا بتوانید وارد سایر مراحل ارتودنسی دندان شوید . با مراحل ارتودنسی ثابت و متحرک در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

چند نکته و سخن آخر

اگر به دنبال متخصص ارتودنسی می‌گردید و در کرج زندگی می‌کنید به شما تعوصیه می‌کنیم چند تا از مقالات مرتبط با این مقاله را حتما مطالعه کنید. مطالعه و کسب اطلاعات باعث می‌شود بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید و پشیمان نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: