ساده تربن روش انجام ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی مطمئن ترین روش برای درمان ناهنجاری ها دهان ودندان است و صد درصد بیماری شما را درمان می‌کند. امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و شیوه انجام آن آشنا کینم. طول درمان،ل باید ها و نباید های ارتودنسی و همه چیز درباره آن. با ما همراه باشید.

ارتودنسی و شیوه انجام آن

ارتودنسی دندان ها یکی از شاخه های علم دندانپزشکی است که به درمان و زیباسازی دندان ها و فک هایی که در موقعیت مناسبی قرار نگرفته اند و ناهنجاری دارند، کمک می کند. برای انجام این روش دندانپزشکی، دندانپزشک متخصص ارتودنسی که ارتودنتیست نام دارد، دستگاه هایی به نام بریس های ارتودنسی را روی دندان های شما قرار می دهد.

این بریس ها به آرامی و به صورت مداوم تا پایان دوره درمانی، به دندان های شما فشار وارد می کنند. در اثر وارد شدن این فشار روی دندان ها، دندان های شما جا به جا می شوند. این جا به جایی تا حدی که دندانپزشک از وضعیت دندان های شما راضی شود، ادامه پیدا می کند.

انواع ارتودنسی

در پایین به چند مورد از انواع ارتودنسی اشاره کردیم و راجع به هر کدام توضیح مختصری داده شده است.

ارتودنسی فلزی: منظور از ارتودنسی فلزی، همان نوع سنتی ارتودنسی است که با استفاده از براکت های زمخت فلزی انجام می شود. احتمالا شما با این نوع از ارتودنسی ها بیشتر آشنایی دارید. با کمک ارتودنسی فلزی، می توان حتی شدیدترین مشکلات و ناهنجاری های مربوط به فک و دندان ها را درمان کرد.

لینگوال: ارتودنسی لینگوال یکی دیگر از انواع ارتودنسی های ثابت است که به صورت نامرئی انجام می شود. علت نامرئی بودن این روش ارتودنسی این است که بریس های ارتودنسی لینگوال، که به لحاظ ساختاری و سخت افزاری بسیار شبیه به بریس هایی که در ارتودنسی فلزی استفاده می شوند هستند. به جای این که در قسمت جلویی دندان ها قرار داده شوند، در پشت دندان ها قرار می گیرند.

همچنین راجع به ارتودنسی و هزینه آن بیشتر بدانید.

سرامیکی: در انجام ارتودنسی سرامیکی، به جای براکت های فلزی، از براکت های سرامیکی استفاده می شود. این براکت های سرامیکی، به شکل شفاف یا هم رنگ دندان های بیمار ساخته می شوند. به دلیل شفاف یا همرنگ دندان ها بودن این براکت ها، مخاطب نمی تواند به راحتی آن ها را تشخیص دهد؛ همین ویژگی ارتودنسی سرامیکی را به نوعی ارتودنسی نامرئی تبدیل می کند.

اینویزیلاین: ارتودنسی اینویزیلاین، شفاف، نامرئی یا ژله ای تنها روش از روش های مختلف انجام ارتودنسی است که توسط بریس های متحرک انجام می شود. این بریس های متحرک از نوعی پلاستیک شفاف ساخته می شوند و پس از آن که روی دندان ها قرار می گیرند، مخاطب نمی تواند به راحتی آن ها را تشخیص دهد.

همه چیز را راجع به ارتودنسی ثابت بدانید.

حرف آخر

شما اگر جزء افرادی هستید که نیاز به استفاده از ارتودنسی دارید، بهترین کار این است که حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا توضیحات مختصری را راجع به ارتودنسی در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: