دندانپزشکی در دوران بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

در دوران بارداری بسیاری از مادران برای استفاده از دهانشویه و به طور کلی مراجعه به دندانپزشک بارداری بیم دارند و این موضوع کاملا طبیعی است. اما ما امروز می‌خواهیم در این مقاله همه چیز را راجع به استفاده از دهانشویه در دوران بارداری و کشیدن دندان در این زمان به شما بگوییم تا دیگر استرس مراجعه به دندانپزشکی را نداشته باشید.

کشیدن دندان و بیهوشی در بارداری

اگر در دوران بارداری نیاز به انجام یک عمل دندانپزشکی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید با خیال راحت از بیهوشی برای آرامش و بی حس کردن درد استفاده کنید. فقط حتماً باید دندانپزشک را از بارداریتان مطلع کنید تا بتواند ماده‌ی بیهوشی و دُز مناسب آن را انتخاب کند. در دندانپزشکی بارداری از داروهای بیهوشی حاوی فلی پرسین اجتناب می‌شود، زیرا این ماده‌ی شیمیایی رگ‌های خونی را تنگ می‌کند و منجر به تضعیف خون رسانی به جنین می‌شود.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

اگر نمی‌توانید درد دندان را تحمل کنید، می‌توانید عصب کشی را در هر مرحله از بارداری انجام دهید و نباید آن را به تأخیر بیاندازید. با این حال، از آنجایی که اشعه‌ی ایکس برای این کار استفاده می‌شود، زمان ایده آل برای انجام آن در سه ماهه‌ی دوم است.

استفاده از دهانشویه

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

  1. بعد از خارج کردن محلول از دهان دست کم تا 30 دقیقه چیزی نخورید تا اثر فلوراید کاهش نیابد.
  2. بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید
  3. از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید
  4. دهانشویه را قورت ندهید. مقادیر بالای فلوراید در صورت بلعیده شدن می توان مسمومیت ایجاد کند.

انتخاب بهترین دهانشویه و سخن آخر

هنگام خرید دهان شویه، در نظر بگیرید مهم ترین فواید دهانشویه برای شما چیست. به دنبال گزینه های بدون الکل باشید تا نگران خطرات مرتبط با دهان شویه حاوی الکل نباشید. حتما به دنبال دهان شویه مورد تأیید بگردید و بررسی کنید که آیا آن به مواردی که می خواهید درمان کنید ، پاسخ می دهد. اگر خود را مطمئن نمی دانید ، دریغ نکنید که از دندانپزشک خود کمک بخواهید!

شما به ععنوان یک مادر باردار در قبال خود و جنین در شکمتان وظیفه دارید برای استفاده از دهانشویه در بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: