خودرو کیا و خرابی سنسور اکسیژن موهاوی
نوشته شده توسط : رعنا

کمپانی خودرو سازی کیا یکی از قدیمی ترین کمپانی های خودرو سازی کره است که خودرو های بسیار با کیفیتی مانند موهاوی را تولید می‌کند. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد داریم شما را بیشتر با این کمپانی کره ای آشنا کنیم می‌خواهیم درمورد یکی از مهمترین لوازم یدکی کیا یعنی سنسور اکسیژن در خودرو موهاوی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کمپانی کیا موتورز

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

شرکت کیا موتورز از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز کره جنوبی در ابتدا فعالیت خود را در سال 1944 با تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سواری ، و در سال 1952 با ساخت موتور سیکلت ، کامیون و خودروی سواری آغاز کرد.

نقش سنسور اکسیژن

سوند لامبدا یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی این سنسور نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

نشانه های خرابی سنسور اکسیژن

اگر یکی یا چند نشانه از موارد زیر را در خودروی خود مشاهده کردید، اطمینان داشته باشید که سنسورهای اکسیژن آن دچار ایراد شده است.

  • عقربه سرعت شمار شلاق زده و از حدی مشخص بالاتر نمی‌رود.
  • در سر بالایی‌ها و هنگام دنده معکوس خودرو ریپ می‌زند
  • هنگام ترمز ناگهانی و یا روی دست اندازها خودرو تمایل به خاموش شدن دارد.
  • خودرو در دنده ٢ کله می‌کند

عملکرد سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در حقیقت مقدار اکسیژن نسوخته در اگزوز را نشان می دهد و معادل میزان اکسیژن نسوخته ولتاژی تولید می کند که در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ٠.١ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از این سیگنال ولتاژی استفاده می کند تا چگونگی وضعیت احتراق سوخت در موتور را تحلیل کرده و پس از آن به بهترین شکل ممکن غلظت سوخت در برابر هوا را تعیین کند. به این ترتیب مصرف خودرو کم می شود و آلاینده های خروجی از اگزوز آلودگی کمتری خواهند داشت. در خودروی موهاوی یک سنسور اکسیژن هم بعد از کاتالیست قرار می گیرد تا راندمان این کاتالیست را مورد بررسی قرار دهد.

سخن آخر

شما برای اینکه بهترین قطعات را با پایین ترین قیمت برای خودرو خود تهیه کنید نیاز دارید تا حتما اطلاعات خود را در زمینه های لازم افزایش دهید. برای همین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سنسور اکسیژن مناسب و اصل برای خودروی خود از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: