هر آنچه باید راجع به ارتودنسی بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که همه ما می‌دانیم ارتودنسی روشی است برای از بین بردن ناهنجاری ها و مرتب کردن دندان ها و فک که می‌تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد. ارتودنسی یکی از زیر شاخه های اصلی دندانپزشکی است که نباید با شاخه اصلی دندانپزشکی اشتباه گرفته شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار مهمی را در مورد ارتودنسی دندان در اختیارتان قراتر دهیم. با ما همراه باشید.

مشکلاتی که توسط ارتودنسی برطرف می‌شود

هر کسی که یکی از مشکلات زیر را داشته باشد مستقیما باید به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کند:

ارتودنسی می‌تواند مشکلاتی از قبیل:

اوربایت که به معنی: جلوزدگی بیش از حد فک بالا نسبت به فک پایین (جلو بودن دندان های فک بالا نسبت به دندان های فک پایین)، اپن بایت که به معنی: وجود فاصله بین دندان های فک بالا و پایین حین بسته شدن دهان، کراس بایت: کراس بایت یعنی عدم انطباق افقی فک ها نسبت به هم. برای مثال ممکن است فک بالا مقداری به سمت چپ یا راست متمایل شده باشد و با فک پایین از نظر افقی همپوشانی نداشته باشد وکراودینگ و آندر بایت را بر طرف کند.

همچنین راجه به ارتودنسی ژله ای نیز بیشتر بدانید.

بهترین سن برای شروع درمان ارتودنسی

متخصصان معتقدند که حتی اگر کودک مشکل خاصی در خصوص هماهنگی دندان های خود نداشته باشد بهتر است که از سنین 6 تا 8 سالگی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند.

اگر مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشکلات احتمالی (کج شدن دندان ها و …) پیشگیری می کند. و اگر دندان های کودک نامنظم باشند یا مشکل فکی وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندک و هزینه پایین آغاز می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هزینه ارتودنسی بر روی لینک کلیک کنید.

مدت زمان و حد اکثر سن انجام ارتودنسی

برای ارتودنسی سن معنایی ندارد، از کودکی تا بزرگسالالی تمام درمان ها انجام می شود. تا زمانی که دندانی در دهان وجود داشته باشد و ساختار فک سالم باشد این درمان انجام داده می شود. اما به نظر می رسد که حداکثر سن 75 سال باشد.

درمان هایی که در این رشته دندانپزشکی انجام داده می شوند معمولا طولانی هستند. در واقع انجام ارتودنسی می تواند طولانی ترین پروسه دندانپزشکی باشد. به طور معمول ممکن است طول درمان بین 4 ماه تا 3 سال به طول بی انجام. حتی ممکن است بیشتر از 3 سال طول بکشد.

ارتودنسی دقیقا چه کار می‌کند و حرف آخر

کسانی که یکی از مشکلات ذکر شده را در خصوص فک و دندان داشته باشند، نیازمند درمان اصلاحی هستند. یک متخصص ارتودنسی دندان دانش کافی برای این کار را دارد. اما برای اصلاح نامنظمی ها به دستگاه ها، ابزارها و تجهیزات خاصی نیاز دارد.

در نهایت با کمک گرفتن از این دستگاه ها، طی یک مدت زمان نسبتا طولانی مشکلات افراد برطرف می شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی و شیوه درمان آن مقالات متعددی که در اینترنت راجع به این موضوع است را مطالعه کنید و  بهتررین مجله ارتودنسی استفاده کنید تا سطح معلومات خود را به خوبی افزایش دهید. تحقیق کردن همیشه بهترین راه برای پشیمان نشدن و جلوگیری از ضرر های احتمالی است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: