تنفس دهانی، ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یک رشته بسیار مهم در علم دندانپزشکی است که می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برطرف کند. یکی از این مشکلات می‌تواند درمان تنفس دهانی به وسیله ارتودنسی باشد. ارتودنسی می‌تواند بسیاری از مشکلات دهانی و دندنی را برطرف کند و همچنین تاثیر بسزایی بر بهداشت دهان و دندان بگذارد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

مشکلات تنفسی

طی سال های اخیر متخصصان و محققان، مطالعات زیادی در زمینه نفس کشیدن و تاثیرات آن بر رشد فک و صورت انجام داده اند. تقریبا نتیجه همه این تحقیقات نشان داده که نه تنها نوع نفس کشیدن با نحوه رشد استخوان های فک و صورت ارتباط دارد، بلکه تاثیر مستقیمی با هم دارند. در واقع ثابت شده که مشکل تنفسی  می تواند باعث اختلال در رشد فک باشد و هم اختلالات ساختاری فک ها، مثل کوچک بودن آن ها،  می تواند موجب مشکلات متعدد تنفسی شود. یعنی یک رابطه دو طرفه و مستقیم بین آن ها حاکم است.

همچنین درباره ارتودنسی نامرئی نیز بیشتر بدانید.

ضرر تنفس دهانی و اهمیت تنفس درست

مشکلات تشکیل فک، متورم شدن لوزه ها یا آدنوئید ها، انواع و اقسام آلرژی ها و یا حتی عادات نادرست  می تواند باعث دهانی شدن تنفس شود. مشکل این است که تنفس دهانی  می تواند  اثرات طولانی مدتی داشته باشد. برای مثال از خشکی دهان گرفته تا پوسیدگی دندان و آپنه خواب می توانند عوارض تنفس دهانی باشند. در كودكان ، تنفس دهانی همچنین  می تواند  منجر به ایجاد تغییرات جزئی تا متوسط در صورت شود كه بر چهره و عملکرد فک تأثیر منفی می گذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی متحرک بر روی لینک کلیک کنید.

در شرایط ایده آل، انسان از طریق بینی خود نفس می کشد. این کار اجازه می دهد هوا قبل از ورود به سیستم تنفسی گرم و مرطوب شود. با این حال، بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه، از جمله کودکان ، به جای آن  که از بینی نفس بکشند از دهان خود نفس می کشند. این وضعیت با نام تنفس دهانی شناخته می شود که خطرناک است و در صورت ادامه دار بودن  می تواند مشکلات زیادی برای افراد پیش بیاورد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تجهیزات ارتودنسی و ارتودنسی برای کودکان می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

درمان تنفس دهانی

تقریبا تمام مراکز معتبر ارتودنسی در دنیا به والدین توصیه می کنندکه کودکان خود را از سن 7 تا 10 سالگی به طور منظم و دست کم سالی یکبار به نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ببرند. متخصص ارتودنسی می تواند مشکلات احتمالی دندانی که در ارتباط با تنفس هستند را تشخیص داده و مناسبترین درمان ها را برای آن در دستور کار قرار دهد. حتی اگر لزومی به مداخله نبود شما موظفید برای حفظ سلامتی و به جهت آینده نگری و پیشگیری از مسائل احتمالی آینده کودک را به نزد متخصص ارتودنسی ببرید.

سخن آخر

اگر شما مشکلات تنفسی دارید و می‌خواهید آن را برطرف کنید می‌توانید به یک متخصص ارتودنسی نیز مراجعه کنید تا در صورت نیاز به شما کمک کند و مشکلتان را برطرف کند. تحقیق کردن و کسب اطلاعات بهترین راه برای داشتن تنی سالم و زندگی با استرس کمتر می‌باشد. امیدواریم این مطلب نیز برای شما مفید بوده باشد و استفاده کافی کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: