نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از روش های درمان ارتودنسی مخصوص کسانی است که با ظاهر دستگاه های ارتودنسی مشکل دارند. امروز در این مقاله قصد داریم تا کمی بیشتر شما را با این روش درمانی آشنا کنیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک محصول ارتودنسی است که به صورت موثر تعدادی از مشکلات مختلف ارتودنسی دندان را اصلاح می کند.  در ادامه با ما همراه باشید. این ارتودنسی می تواند دندان هایی متعادل و لبخندی زیبا را به شما ارائه دهد، اصلاح دندان با این روش راحت و بدون درد بوده و در مقابل ارتودنسی های سنتی تقریبا نامرئی می باشد.

در روش ارتودنسی نامرئی دندان از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف استفاده می شود.در این روش از نیروی ثابتی برای حرکت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است.این ارتودنسی متحرک بوده و هر دو هفته یکبار تعویض می شود.پلاک های اینویزیلاین شباهت زیادی به محافظ های سنتی دهان دارند که از یک پلاستیک شفاف، سبک و نازک ساخته می شود.

پلاک های اینویزیلاین در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید استفاده شود. در مدتی که شما پلاک های متحرک را می پوشید، دندان های شما به تدریج حرکت داده می شوند .این حرکت تا زمانی که نتایج مورد نظر بدست آید ادامه خواهد یافت.

مزایای ارتودنسی نامرئی

این ارتودنسی مزایای بسیاری دارد.

ارتودنسی نامرئی می تواند به اصلاح تعدادی از مشکلات کوچک ارتودنسی کمک کند.

از جمله :

کراس بایت خفیف

اور بایت خفیف

دندان های با فاصله کم

آندر بایت خفیف

دندان های روی هم افتاده

معایب ارتودنسی نامرئی

با اینکه ارتودنسی نامرئی مزایای خوبی دارد اما با این حال بدون مشکل هم نیست.

برخی از مشکلات ارتودنسی نامرئی عبارت است از :

  • با توجه به این که متحرک است نیاز به همکاری بیمار دارد.
  • هزینه ارتودنسی نامرئی از مدل های دیگر ارتودنسی خیلی بیشتر است
  • احتمال گم شدن پلاک وجود دارد
  • بسیاری از مشکلات دندانی شدید و اسکلتال ( استخوانی) با این روش قابل حل نیست
  • این ارتودنسی فقط برای بزرگسالان استفاده می شود

پلاک های اینویزیلاین

قبل از اینکه برنامه ی درمانی شما شروع شود ، یک قالب  از دندان های شما گرفته می شود. تا بررسی شود که آیا سیستم اینویزیلاین می تواند دندان های شما را اصلاح کند یا خیر. پس از اینکه استفاده از ارتودنسی نامرئی برای شما تایید شد ،یک برنامه ی درمانی دقیق با استفاده از یک نرم افزار  3d  برای شما طراحی می شود.

این نرم افزار یک سری از حالت های بهبود داده شده ی دندان های شما را که در طول دوره درمان ایجاد شده است به متخصص ارتودنسی نشان خواهد داد .

سخن آخر

اطلاعات و دانش کافی باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی راحت ترین تصمیم را برای خود بگیرید و جلوی هرگونه پشیمانی را بگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالات متفاوت را قبل از انجام هر کاری مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: