متخصص ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید، ارتودنسی روشی است که متخصص با استفاده از شیوه و ابزار های مختلف اقدام به درمان ناهنجاری های فک و دندان بیمار می‌کند. ناهنجاری های دندانی علاوه بر اینکه زیبایی را از صورت شخص می‌گیرد باعث ایجاد مشکلاتی در خوردن و آشامیدن نیز می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم متخصص ارتودنسی کیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد. با ما همراه باشید.

ویژگی های متخصص ارتودنسی

یک متخصص ارتودنسی دندان نیش شما را بررسی می کند تا بهترین روش درمان ارتودنسی را بر حسب لزوم برای شما تعیین کند. یکی از راه حل ها بریس ارتودنسی  می باشد.

اگر یک دندان پزشک تشخیص دهد که در آینده نیاز است که مراقبت های دهانی فراتر از محدوده ی دندان پزشکی عمومی انجام شود، ممکن است بیماران خود را به یک متخصص ارتودنسی که مورد تاییدش می باشد ارجاع دهد .مشکل کجی و نامنظم بودن دندان فقط نازیبا بودن آن نیست.

این مشکل می تواند منجر به مشکلات جدی تری از جمله:

  • تخریب استخوان
  • تریسموس
  • سردرد
  • اختلال در آزادی بیان

همچنین درمورد ارتودنسی ثابت نیز بیشتر بخوانید.

دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو تحصیلات پایه ای را می گذرانندیک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک باید آموزش های پایه ای یکسانی را گذارنده باشند .هر دو باید مدرک دکترا از دانشگاه گرفته باشند. بعد از تحصیلات اولیه ، دندان پزشک عمومی می تواند تمرینات دندانپزشکی را شروع کند. در این مرحله، برای تخصص پیدا کردن در ارتودنسی،دندان پزشک باید یک دوره سه ساله تمام وقت در زمینه ارتودنسی را سپری کند.

بنابراین تحصیلات پایه ای برای دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو نیازمند آموزش گسترده قبل از تمرین می باشد. یک دندان پزشک باید  6 سال آموزش عالی را سپری کند. در حالی که یک متخصص ارتودنسی می بایست 9 الی 10 سال به منظور  گرفتن تخصص سپری کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هزینه های ارتودنسی بر روی لینک کلیک کنید.

تفاوت دندانپزشک و متخصص ارتودنسی

قطعا جاهایی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی همپوشانی وجود دارد.

به بیان دیگر :

همه متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار هستند اما همه ی دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند. متخصصان ارتودنسی معمولا در هماهنگی دندان و فک تخصص دارند.در حالی که دندان پزشکان می توانند از طریق جرم گیری، عکس برداری و جراحی به بیمار برای رسیدن به لبخندی تمیزتر و سالم تر کمک کنند.

ارتودنسی نامرئی و یا اینویزیلاین و سخن آخر

یکی دیگر از انتخاب های متخصص ارتودنسی   “ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین” می باشد.

اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی متحرک است که از قالب های روشنی استفاده می کند که سفارشی برای دهان شما ساخته می شود. آنها دندان های شما را تراز کرده و لبخند زیباتری به وجود می آورد. برخلاف براکت های سنتی،نگهدارنده های اینویزیلاین تقریبا نامرئی هستند. این نوع نگهدارنده ها برای اشخاصی که نمی خواهند براکت یا سیم روی دندانشان باشد ایده آل می باشد.

 اینویزیلاین با تجربیات موفقیت آمیز خود نشان داده است که می تواند به اندازه ارتودنسی ثابت موثر واقع می شود. تحقیقات و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی و همین که یک فرد بداند تفاوت دندانپزشک با متخصص ارتودنسی چیست تاثیرات مفید بسیاری دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه اطلاعاتتان در این زمینه بیشتر شود حتما یک سر به وبسایت خوب بست دنتیست بزنید.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: