ارتودنسی بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

ابتدا و قبل از هرچیزی باید بگوییم که بالا رفتن اختلالات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند باعث بروز مشکلات فرآوانی شود. برای همین ما این مطلب را در مورد ارتودنسی در بارداری آماده کردیم تا شما به عنوان یک مادر باردار بتوانید برای سلامت خود و جنینتان تصمیمی درسست بگیرید. با ما همراه باشید.

ارتودنسی در زمان بارداری

درمان ارتودنسی دندان در دوران بارداری کاملا ایمن بوده و هیچ عارضه ای برای بانوان نخواهد داشت. در دوران بارداری، بانوان باید بیشتر از قبل به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهند؛ چرا که در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن ممکن است بدن به پلاک و باکتری واکنش نشان داده و موجب بروز بیماری های لثه، ورم لثه، ایجاد بوی بد در دهان و غیره شود.

ارتودنسی یکی از تخصص های رشته دندانپزشکی است که به منظور مرتب کردن، ردیف کردن دندان ها و هماهنگی فک ها به کار برده می شود. می توان از اصلی ترین وظایف ارتودنسی به تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندانی فکی اشاره کرد. همچنین بارداری یکی از مهم ترین اتفاقات در طول زندگی بانوان است، در صورتی که خانمی در طول درمان ارتودنسی دندان متوجه شود که باردار است، می تواند درمان را ادامه دهد.

تاثیرات بارداری بر روی دهان و دندان

بارداری دوره حساسی است که میتواند تغییرات بسیار زیادی در آن به وجود بیاید. بر اثر تغییرات هورمونی طیف وسیعی از تغییرات که شامل برخی مشکلات و جوانب منفی نیز میشود در این دوره به وجود می آید. به عنوان مثال، حاملگی باعث می شود که بعضی از خانم ها التهاب لثه یا حتی عفونت آن را تجربه کنند. یه این وضعیت بیشتر بیماری لثه گفته میشود.

تغییرات و بازگشت آنها بعد از بارداری

این تغییرات هورمونی در دوران بارداری همچنین می توانند دندانها را شل کنند. البته این بدان معنا نیست که دندانهای شما در معرض خطر ریزش قرار دارند؛ و همه آن ها ممکن است بی افتند. پس از زایمان و به دنیا آمدن نوزاد، دندان های شما باید مثل قبل از حاملگی در جای خود محکم شوند و دیگر لق نباشند.

رژیم غذایی ارتودنسی و سخن آخر

توجه داشته باشید که ما همیشه بر این موضوع تاکید کردیم که تحقیق کردن مهم ترین کار برای یک تصمیم گیری درست است. علاوه بر آن باعث می‌شود احتمال پشیمانی بعد از انجام کار به حد اقل ممکن برسد.

نشان داده شده است که یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا تولید شیر مادر را افزایش می دهد و حتی این رژیم برای مادران باردار توصیه شده است. از منابع بسیار مهم جذب پروتئین میتوان به انواع گوشت ها اشاره کرد؛ اما جویدن برخی از گوشت ها دشوار است و در طول درمان ارتودنسی در دوران بارداری توصیه نمی شود. مخصوصا استفاده از گوشت گاو یا استیک نپخته میتواند برای شما خطرناک است.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: