لنت ترمز هیوندای
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله با نکاتی اساسی درباره لنت ترمز هیوندای و کیا آشنا خواهید شد و با کمک این نکات، بهتر خواهید توانست لنت ترمز اصلی و خوب بخریدلنت ترمز یکی از مهمترین قطعات و لوازم یدکی کیا و هیوندا است . زمانی که خودرو میخواهد از توقف بایستد نیازمند یک اصطکاک قابل توجه است. وظیفه تولید این اصطکاک مستقیما برعهده سیستم ترمز است که آن هم نهایتا از لنت ترمز برای توقف استفاده میکند. در خصوص طول عمر لنت ترمز هیوندای و کیا هیچ قانون نوشته شده خاصی وجود ندارد.

عملکرد و طول عمر لنت

طول عمر آن ها هرچند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما بیشتر وابسته به شیوه رانندگی و راندن شما دارد. اما به صورت حدودی برآورد میشود که طول عمر هر لنت تا 80 هزار کیلومتر باشد و بعد از آن باید تعویض شود. لنت ها به محض اینکه ما پا روی پدال ترمز گذاشتیم به سمت دیسک ها فشرده شده و با ایجاد یک اصطکاک قابل توجه باعث کم شدن سرعت و در نهایت توقف کامل خودرو میشوند.

علل مختلفی میتوانند روی طول عمر لنت ترمز هیوندای و کیا تاثیر بگذارند. ما در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

نوع خیابان یا مسیر رانندگی

نوع لنت ترمز

تعداد مسافرین و سرنشین ها

مسافت طی شده

همچنین در مورد شمع هیوندای جنسیس و کوپه و راهنمای تعویض آن بیشتر بخوانید.

تعویض لنت ترمز هیوندای و کیا

چراغ هشدار: خودوهای نوینی مثل هیوندای و کیا اغلب سنسور لنت ترمز دارند و زمانی که لنت ها رو به کاهش هستند آلارم میدهند. با اولین آلارم شما باید یک دست کامل لنت هیوندای یا کیا را تعویض کنید.

وارسی چشمی ساده: زمانی که لنت ها سالم باشد شما باید با نگاه کردن از میان رینگ ها بتوانید حداقل 3 میلی متر از ضخامت لنت ها را ببینید. اگر نتوانید با  چنین صحنه  ای مواجه شوید بهتر است که سریعا به فکر تعویض آن ها باشید.

شنیدن صدای عجیب مثل خرخر از لنت: معمولا زمانی که ضخامت لنت ها کم میشود صداهای خاصی از آن هنگام ترمز کشیدن از آن شنیده میشود. اما اگر این صدا خرخر و شبیه به صوت بود احتمالا کل لنت ترمز هیوندای شما تمام شده و نیاز به تعویض دارید.

کشیدن فرمان در زمان ترمز: اگر وقتی ترمز میگیرد فرمان ناخودآگاه به یک سمت کشیده شد، احتمال این میرود که زمان تعویض لنت ترمز هیوندای باد. هرچند که این وضعیت میتواند نشان دهنده خراب شدن کالیپرها باشد.

لرزیدن غیرعادی پدال ترمز: وقتی حس کردید حین ترمز گرفتن ترمز، پدال زیر پایتان در حال لرزیدن است وقت تعویض لنت خودرو رسیده  است.

چند نکته و حرف آخر

دقیقا مانند طول عمر لنت ترمز هیوندای، طول عمر دیسک ترمز به نوع ماشین، مدل آن و نحوه رانندگی با آن بستگی دارد. اما طبق یک قاعده کلی طول عمر دیسک ترمز معمولا بیشتر از اغلب لنت ها است. اما به جهت رعایت مسائل ایمنی بهتر است که همزمان با هم آن ها را عوض کنید.

باید بگوییم که بهترین جا برای تهیه لنت ترمز برای هیوندای و کیا فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. شما می‌تواند با مراجعه به یکی از این فروشگاه ها با کیفیت ترین لنت را با پایین ترین قیمت تهیه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: