مشکلات فنی هیوندای و کیا
نوشته شده توسط : رعنا

ابتدا راجع به دلیل یاتاقان زدن خودروهای هیوندای سانتافه و سوناتا و اپتیما بحث می کنیم. این خودروها در ایران از موتور تتا 2 چهار سیلندر 2/4 لیتری بهره میبرند موتوری که بسیار مشکل داشته و چالش های فراوانی را پشت سر گذاشته، این موتور که در چین تولید می شود در این خودروها در ایران سوار بوده و نمونه امریکایی آن برای خودروهای تولیدی در بازار امریکا تولید می شود. این موتور بنا به فراخوان های متعدد کمپانی هیوندای، دارای پلیسه و خورده ریز های فلزی به جا مانده از فلز کاری در خط تولید چین بوده و این موضوع چندین سال ادامه داشته، این پلیسه ها در مسیر های حساس روغن کاری انباشته شده و فشار روغن را کاهش می دهد.

امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی مشکلات خودرو های هیوندای و کیا آشنا کنیم و همچنین بگوییم از کجا لوازم یدکی هیوندای و کیا را تهیه کنید.

موضوع دوم اویل پمپ ضعیف این موتور است و بعد از کارکرد 60/000 الی 100/000 نسبت به اویل پمپ های نو حدود سی درصد افت فشار دارد که این تست توسط خود ما نیز انجام شده و ثابت گشته است. این اویل پمپ ها در کیلومتر های اعلامی حتما باید عوض شوند که خوب این موضوع در ایران چندان اهمیتی ندارد از دید مالک خودرو. موضوع سوم قدرت این موتور است که در شتاب گیری خصوصا در سربالایی ها و با سرنشینان فول ، بسیار ضعیف عمل کرده و نیاز است فشار زیادی به موتور وارد گردد.

برخی مشکلات هیوندای و کیا

هزینه تعمیر استاندارد سانتافه و سوناتا و اپتیمای یاتاقان زده در صورتی که شاتون نزده باشند بین 17 ملیون تا سی ملیون بسته به شدت تخریب موتور هزینه در بر دارد و این قیمت در زمان ثبت این مقاله بوده و نیاز است قیمت دقیق را به صورت تماس تلفنی جویا شوید.

متاسفانه تا کنون تعدادی از دارندگان خودروی سانتافه ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ در حوادثی دل خراش خودروی سانتافه خود را در شعله های اتش دیده اند، دلیل این اتفاق نفوذ آب به داخل یونیت abs سانتافه بوده است و خودروسازی هیوندای بنا به رفع این مشکل تعداد ۴۳۲/۰۰۰ دستگاه سانتافه را فراخوان داد. طی این اشتباه مرگبار هیوندای، مدار برق یونیت abs سانتافه یک سره بوده که حتی در هنگام خاموش بودن خودرو نیز احتمال این اتفاق است.

همچنین درمورد عملکرد پمپ روغن سانتافه بیشتر بدانید.

خرابی سیستم ecs  و سخن آخر

عبارت ECS مخفف Electronic Control Suspension یا کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق است و در عمل بدین معنی است که سیستم تنظیم ارتفاع این خودرو دچار مشکل شده است.

شایع ترین حالت هایی که طی آن سیستم ecs دچار مشکل می شود عبارت اند از :

1. نشتی باد از کمک ها و بالن ها : در این وضعیت که به اصلاح پنچری بالن و کمک گفته می شود، باد سیستم خالی شده و خودرو میخوابد.

2. به هم ریختن تنظیمات سیستم، زمانی که خودرو دچار تعمیرات غیر اصولی شود و یا به دلیل خرابی یکی از کمک ها یا بالن ها به مدت طولانی و عدم رفع مشکل، خودرو از کالیبره خارج شده و کج و یا می خوابد.

3. آسیب هایی که در اثر خرابی شلگیر خودرو در سمت شاگرد به مجموعه کمپرسور و سلونویید تقسیم و سیم کشی این قسمت وارد می شود.

برای خرید قطعات جانبی هیوندای و کیا می‌توانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: