قیمت لمینت دندان چقدر است؟ لمینت به صرفه تر است یا کامپوزیت؟
نوشته شده توسط : رعنا

خوشبختانه در عصر حاضر مردم به بهداشت و زیبایی دندان ها بیش از پیش اهمیت می دهند و داشتن لبخندی زیبا بر جراحی های پلاستیک ارجحیت پیدا کرده. لمینت دندان و ونیر کامپوزیت دو روش برای سفید شدن دائمی دندان ها و اصلاح فرم آن ها (تا حدودی) هستند. اگرچه قیمت لمینت دندان نسبت به ترمیم و بلیچینگ کمی بالاست، اما مزایای بلند مدت آن ارزش پرداخت هزینه های زیاد را دارد.

فرق قیمت لمینت و کامپوزیت

ونیر کامپوزیت با اسم کامپوزیت و لمینت سرامیکی با اصطلاح لمینت دندان در جامعه جا افتاده اند. به لحاظ فرآیند کاشت، ونیرهای کامپوزیت روش کمتر تهاجمی هستند. زیرا در این روش برخلاف لمینت، نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و در نتیجه، آسیبی به ساختار دندان وارد نمی شود. از طرفی، طول عمر لمینت دندان بیشتر از ونیر کامپوزیت است و اگر بیمار مراقبت های لازم را انجام دهد، لمینت های سرامیکی تا ۱۲ سال روی دندان ها باقی می مانند.

به همین دلایل، قیمت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینت دندان کمتر است. از دیگر دلایل اختلاف قیمت ونیر کامپوزیت و لمینت حساسیت نصب لمینت بر روی دندان است. دلیل این حساسیت در ریسک بالای افتادن لمینت و یا آسیب دیدن تاج دندان می باشد.

چرا هزینه لمینت دندان زیاد است؟

در نگاه اول، قیمت های گفته شده در بالا زیاد به نظر می رسند. اما لازم است که چند فاکتور مهم و عمده را در نظر داشت. اول از همه، کیفیت روکش های لمینتی دندان بالاست و تا سال ها از شر هزینه هایی مثل هزینه بلیچینگ، پوسیدگی و حتی ارتودنسی (در صورتی که بد فرمی دندان ها جزئی باشد) راحت خواهید شد. به علاوه، نصب لمینت دندان کار بسیار دشوار، پیچیده و زمانبری است. در اغلب موارد، پزشک متخصص باید دندان را به طرز ظریفی تراش دهد تا در نهایت دندان ها طبیعی به نظر برسند.

در ضمن، تمامی روکش های لمینتی وارداتی هستند و هزینه آنها با دلار محاسبه می شود. عللاوه بر همه این ها، لمینت دندان جزء خدمات زیبایی محسوب می شود و به همین خاطر، بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. مجموع این دلایل باعث گران بودن لمینت دندان می شود.

چه عواملی باعث اختلاف قیمت لمینت های دندان می شود؟

حتما متوجه شده اید که قیمت لمینت دندان در هر مطب با دیگری متفاوت است. این اختلاف قیمت به عوامل زیر بستگی دارد.

نوع لمینت. همانطور که در بالا اشاره شد، لمینت با جنس ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد و مسلما هرچه جنس باکیفیت تر و برند شناخته شده تری داشته باشد، گران تر خواهد بود.

تخصص دندانپزشک. متخصص زیبایی دندان معمولا هزینه های معقول تری دریافت می کند.

موقعیت جغرافیایی. قیمت لمینت در شهرها و کشورهای مختلف باهم فرق می کند. این مبلغ حتی در مطب های یک شهر و حتی یک محله هم یکسان نیست.

تعداد دندان هایی که می خواهید لمینت کنید. معمولا ۸ دندان جلویی در فک بالا و پایین روکش می شوند اما این تعداد به خواسته و تمایل شما بستگی دارد.

هزینه لابراتوار

هزینه های جانبی

بیشتر بخوانید : قیمت دندان مصنوعی





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: