ویروس کرونا
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از هرچیزی باید بدانیم که کرونا چیست؟ ویروس کرونا (coronavirus) یک علت بسیار شایع سرماخوردگی و سایر عفونتهای دستگاه تنفسی فوقانی است. این ویروس ها از جمله ویروس های خانواده زونا هستند، به این معنی که آنها می توانند حیوانات خاصی را آلوده کرده و از یک حیوان به حیوان دیگر منتقل شوند. یک ویروس کرونا به طور بالقوه می تواند در میان انسان ها گسترش پیدا کند، به ویژه اگر جهش خاصی در ویروس رخ دهد.

مقامات بهداشتی چین در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ گروهی از موارد ذات الریه ویروسی را به سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش دادند. بسیاری از مبتلایان بیمار با بازار غذاهای دریایی و حیوانات در ووهان، یک شهر بزرگ در شرق چین تماس داشتند. از آنجا مشخص شده که این ویروس میتواند به راحتی از شخصی به شخص دیگر سرایت کرده و اشخاص دیگر را درگیر خود کند.

علایم ویروس کرونای چینی : علایم ابتلاء به ویروس کرونا چیست؟

علائم اصلی و نشان دهنده این بیماری می تواند شامل سرفه، احتمالاً تب و تنگی نفس شدید باشد. هرچند که این ها تنها علایم این ویروس نیستند، اما گزارش های اولیه ای در مورد علائم غیر تنفسی مانند تهوع، استفراغ یا اسهال نیز در رابطه با این ویروس وجود دارد. در طی چند روز اول ممکن است بسیاری از افراد بهبود پیدا کنند. با این وجود ، برخی افراد به ویژه افراد بسیار جوان، سالخورده یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است با ابتلاء بهcoronavirus به بیماری ها و عفونت های جدی تری مثل برونشیت یا ذالت الریه مبتلا شوند.

علایم ویروس کرونا یا کرونای جدید چقدر شدید هستند؟

این بیماری به نظر می رسد با تب شروع می شود، و به دنبال آن سرفه خشک و بعد از یک هفته ویروس منجر به تنگی نفس شدید می شود. در این حالت بیماران نیازمند معالجه فوری و بستر شدن در بیمارستان هستند.

از میان هر ۵ نفری که به این ویروس مبتلا میشوند ۱ نفر علایم شدید و کشنده بیماری را تجربه میکند. که در نهایت با شدت گرفتن علایم کرونا جان خود را از دست میدهد. نکته قابل توجه در خصوص علایم کرونا این است که به نظر میرسد عفونت ناشی  از آن به ندرت باعث ایجاد آبریزش بینی یا عطسه میشود. خانواده کروناویروس می تواند باعث بروز علائم مختلف از سرماخوردگی خفیف گرفته تا حتی مرگ شود.

درمان کرونا، آیا ویروس کرونا درمانی دارد؟

 

دانشمندان برای درک این ویروس بسیار تلاش می کنند و مقامات بهداشتی چین ژنوم کامل آن را در بانکهای اطلاعاتی بین المللی قرار داده اند. در حال حاضر هیچ آنتی ویروس، دارو یا روش تأیید شده ای برای این درمان کرونا وجود ندارد، اما سایر درمان های حمایتی شاید بتوانند علایم آن را کاهش داده یا مانع از ابتلاء به آن شود. برای کسانی که به صورت شدیدی به این ویروس مبتلا شده اند نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی و بستری شدن در بخش مراقبت ویژه یا (ICU) است.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 912
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: