جعبه فیوز داخل اتاق
نوشته شده توسط : رعنا

جعبه فیوز داخل اتوموبیل یکی از قطعات بسیار مهم داخلی است که وظیفه آن کنترل بخش های داخلی اتاق خودرو است. جعبه فیوز یکی از لوازم یدکی کیا و هیوندای است که از اهمیت بالایی در این خودرو ها برخوردار است. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت جعبه فیوز در این خودرو ها و دلایل و علامت های خرابی آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

جعبه فیوز چیست؟

جعبه فیوز در واقعا جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرابی سنسور اکسیژن کیا موهاوی کلیک کنید.

علائم خرابی جعبه فیوز

  • شل شدن فیوز: یکی دیگر از علائم جعبه فیوز داخل اتاق شل شدن یا افتادن فیوز یا فیوزها است. اگر هرکدام از فیوزها از بین بروند یا به شل شوند، این ممکن است نشانه آسیب برخی از پایانه های پانل باشد. یک ترمینال آسیب دیده با یک فیوز سست ممکن است باعث ایجاد مشکلات الکتریکی از جمله افت ناگهانی و یا متناوب برق در برخی لوازم جانبی خودرو یا چراغ  ها شود.
  • پریدن فیوز: یكی از اولین علائم خرابی جعبه فیوز پریدن مکرر فیوزها است. اگر جعبه فیوز هر نوع مشکلی در خصوص  مسائل مربوط به سیم کشی داشته باشد، ممکن است باعث شود که فیوزها به طور مکرر بپرند و بسوزند. وسیله نقلیه ممکن است بدون هیچ دلیل مشخص یک فیوز خاص را بپراند و ممکن است حتی چندین فیوز به همین شکل بپرند. در چنین شرایطی جعبه فیوز ممکن است جدا شده و کاملا حذف شود. پس از اینکار نوبت به تعویض و خرید یک جعبه فیوز میرسد.
  • ترمینال ها یا فیوزهای سوخته

از کجا جعبه فیوز بخریم و سخن آخر

در حالی که بسیاری از جعبه های فیوز طراحی و ساخته شده دوام و طل عمر بالایی دارند اما گاهی اوقات می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند و نیاز به سرویس داشته باشند. اگر وسیله نقلیه شما هر یک از علائم فوق را نشان می دهد، یا گمان می کنید جعبه فیوز شما نیاز به تعویض دارد، وسیله نقلیه را به یک مکانیک خوب نشان دهید. اگر ماشین شما یکی از محصولات هیوندای و کیا است برای خرید جعبه فیوز داخل اتاق ماشین خود میتوانید با فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تماس بگیرید تا جعبه فیوز اصلی و اورجینال و مخصوص ماشین خودتان خریداری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: