دندانپزشک بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

همه ما می‌دانیم که هر کسی ممکن است در دوران بارداری دچار مشکلات بسیاری شود چرا که اختلالات هورمونی بر روی بدن تاثیرات بسیاری می‌گذارد. امروز در این مقاله می‌خواهیم تا در مورد کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در دوران بارداری صحبت کنیم.

مراجعه به دندانپزشکی در بارداری

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

استفاده از دهانشویه در بارداری

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

برای استفاده صحیح از این محلول ها نکات زیر را دنبال کنید:

  • دهانشویه را قورت ندهید. مقادیر بالای فلوراید در صورت بلعیده شدن می توان مسمومیت ایجاد کند.
  • بعد از خارج کردن محلول از دهان دست کم تا 30 دقیقه چیزی نخورید تا اثر فلوراید کاهش نیابد.
  • بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید
  • از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید

سخن آخر و چند نکته

برای استفاده حداکثری از دهانشویه ها سعی کنید به چند نکته زیر توجه کنید:

  1. در صورت لزوم دهانشویه را رقیق کنید
  2. به اندازه کافی دهان خود را شستشو دهید
  3. دهانشویه جایگزین مسواک و خمیر دندان نسیست

به طور کلی برای اینکه با خیال راحت بتوانید از دهانشویه در دوران بارداری استفاده کنید، بهترین کار این است که با یک مشاور متخصص در این زمینه و یا با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید و از او مشورت بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: