کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

اگر با ما همراه بوده باشید، در مقالات پیشین نیز اشاره کردیم که خانم در دوران بارداری ممکن است بسیار دچار اختلالات هورمونی شوند. این اختلالات هورمونی می‌توانند به راحتی بر روی سلامت آنها تاثیرات مخرب بگذارد. از جمله این تاثیرات می‌توان به مشکلاتی که برای سلامت دهان و دندان آنها پیش می‌آید اشاره کرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری و کشیدن دندان در این بازه زمانی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

عصب کشی و بلیچینگ در بارداری

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

سفید کردن دندان‌ها در حین بارداری قابل انجام است، اما در دندانپزشکی بارداری

 توصیه می‌شود که تنها کارهای ضروری دندانی در این دوران انجام شود و انجام کارهای زیبایی را به بعد از زایمان موکول کنید.

دهانشویه در دوران بارداری

به طور کلی دهانشویه یک محلول بسیار مفید برای دندان های شما است و ما می‌خواهیم چند مورد از اصلی ترین فواید آن را برای شما بازگو کنیم.

  1. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  2. بوی بد دهان را کاهش می دهد
  3. به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند
  4. مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  5. ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  6. به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  7. علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

با تمام این تعاریف باید بدانیم که آیا استفاده از این محلول در دوران بارداری بی ضرر است یا خیر.

چند نکته و سخن آخر

بارداری، شرایطی است که بسیار حساس است و ممکن است اتفاقات بسیاری در دوران بارداری برای مادر و جنین رخ دهد. برای استفاده از هر ترکیب شیمیایی به خصوص دهانشویه در دوران بارداری و یا انجام هر فعالیت پزشکی در این دوره شما وظیفه دارید تا پزشک خود را از باردار بودن خود مطلع کنید.

مشاوره با پزشک و یا یک مشاور متخصص در این زمینه می‌تواند بسیار برای سلامت شما تاثیر گذار باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: