واترپمپ آوانته
نوشته شده توسط : رعنا

واترپمپ یکی از مهمترین اجزای داخلی موتور خودرو است و وظیفه اش جریانسازی آب در داخل موتور است تا در روز های گرم تابستان مانع جوش آوردن خودرو شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر اینکه شما را بیشتر با واترپمپ آشنا کنیم، اطلاعات مفید و کاربردی نیز راجع به واترپمپ هیوندای آوانته در اختیارتان قرار دهیم.

واترپمپ وظیفه اش چیست و چه کار می‌کند

هنگامی که واترپمپ به درستی کار کند، ماشین شما دمای عملیاتی مطلوبی دارد و آن را حفظ می کند و به طور کلی حال و روز ماشین شما بهتر خواهد بود. اما اگر پمپ آب خراب شود یا شروع به فرسودگی کند، میتواند منجر به خرابی کامل موتور شود. به خاطر اهمیت این موضوع، ما در این مقاله به  علائم هشداردهنده خرابی واترپمپ میپردازیم و از آنجا که ما محصولات و لوازم یدکی هیوندای و قطعات کیا را به مشتریان خودمان ارائه میدهیم تاکید اصلی ما روی محصولات کیا و هیوندای است. این مقاله به صورت اختصاصی به واترپمپ آوانته که یکی از مهمترین قطعات هیوندای است میپردازد اما خواندن مقاله برای همه کسانی که ماشین دارند توصیه میشود.

همچنین راجع به روغن گیربکس هیوندای و کیا نیز بیشتر بدانید.

علائم خرابی واترپمپ

از جمله دلایل و نشانه های خرابی واترپمپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشت مایع خنک کننده در قسمت جلوی اتومبیل: واترپمپ از واشر و مهر و موم های متعددی تشکیل شده است که مایع خنک کننده را در خود نگه می دارد. این قطعه از ماشین اطمینان حاصل می کند که جریان مداوم مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور منتقل می شود. بعد از گذشت مدت زمانی این واشرها و مهر و موم ها کاملاً فرسوده و خشک شدن و ترک می زنند یا به طور کلی می شکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع خنک کننده از پمپ آب نشت می کند و به زمین می ریزد. این اتفاق به طور معمول در قسمت جلوی اتومبیل شما و در مرکز محل استقرار موتور است.
  •  بلند شدن بخار از رادیاتور
  •  گرم شدن بیش از حد موتور ماشین
  • شل شدن پولی واترپمپ و صدا دادن آن: هر از گاهی ممکن است صدایی بلند و به صورت مکرر از ماشین شما شنیده شود که  این صدا از جلو موتور معمولا به گوش میرسد. این موضوع به طور معمول با شل شدن پولی پمپ آب ایجاد میشود. اگر متوجه شدید که صدای بلندیی از قسمت جلوی موتور شما به گوش میرسد که با افزایش سرعت ماشین، شدت آن افزایش می یابد، در اسرع وقت با یک مکانیک تماس بگیرید تا وسیله نقلیه شما را چک کند.

سخن آخر

اگر ماشین شما جزء محصولات کمپانی های کیا و هیوندای است میتوانید جهت تامین قطعات هیوندای و لوازم یدکی کیا به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو مراجعه کنید. ما تمام لوزام یدکی این خودروها را با ضمانت و تایید کیفیت در اختیار شما قرار خواهیم داد. چنانچه قصد تعویض واترپمپ آوانته را دارید نیز میتوانید با ما تماس بگیرید تا مرغوبترین و توصیه شده ترین آن را به شما ارائه دهیم.





:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: