دندانپزشکی در دوران بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

همه ما می‌دانیم که یک خانم باردار باید از انجام دادن بسیاری از چیز ها دوری کند و برعکس، باید یکسری کار ها را بیشتر از حد معمول انجام دهد. اختلالات هورمونی که در دوران بارداری ممکن است رخ بدهند، می‌توانند به راحتی بر روی سلامت دهان و دندان تاثیر بگذارند. امروز قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی راجع به استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان در دوره بارداری را در اختیارتان قرار دهیم.

نکات استفاده از دهانشویه

برای استفاده حداکثری از دهانشویه ها سعی کنید به چند نکته زیر توجه کنید:

  1. در صورت لزوم دهانشویه را رقیق کنید: حتماً برچسب روی هر مارک دهانشویه ای را که انتخاب کرده اید بخوانید. مارک های مختلف غلظت های مختلفی از مواد بکار رفته دارند و ممکن است  برخی برندها به شما توصیه کنند آنها را با آب رقیق کنید.
  2. دهانشویه جایگزین مسواک و خمیر دندان نسیست: لازم به یادآوری است که هیچ دهانشویه ای جایگزین روتین مراقبت از دهان و دندان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست. محلول ها به نوعی مکمل مسواک زدن هستند نه جایگزین آن ها.
  3. به اندازه کافی دهان خود را شستشو دهید: کلیدی ترین نکته در استفاده از دهانشویه ها مدت زمان استفاده از آن ها است. برای اینکه بدانید هر مارک را به چه میزان و مدت زمان در داخل دهان بچرخانید برچسپ روی بطری ها را بخوانید. البته بیشتر شرکت های تولیدی توصیه می کنند که محصول را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه در دهان خود چرخانده و سپس آن را بیرون بریزید.

دقت داشته باشید که باید حتما برای استفاده با اطمینان از دهانشویه در دوران بارداری از پزشک خود در این زمینه مشورت بگیرید و مطمئن شوید باید چگونه از دهانشویه استفاده کنید و یا اصلا باید استفاده کنید یا خیر. به طور کلی چه در دوران بارداری چه در حالت عادی بهترین کار همیشه این است که با پزشک خود و یا یک مشاور متخصص مشورت کنید.

کشیدن دندان

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

سخن آخر

تمامی چیز هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم جزوی از دندانپزشکی بارداری است و وظیفه یک مادر است تا مو به مو به دستورات پزشک خود عمل کند، چرا که این امر برای مادر و جنین مفید است. کسب اطلاعات همیشه بهترین راه حل برای کسانی بوده است که در دو راهی انجام دادن و یا ندادن یک موضوع قرار گرفته اند. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: