روی شمش طلا چه چیزهایی حک شده است؟
نوشته شده توسط : رعنا

اگر به سطح شمش‌ها خوب نگاه کنید، نوشته‌هایی را می‌بینید که بر آن حک شده است. این نوشته‌ها، به وسیله قالب‌هایی که برای ساخت شمش به کار می‌روند، روی آن‌ها درج می‌شوند.

هر شرکت سازنده شمش طلا، موظف‌ است اطلاعات کاملی از جمله عیار شمش، نام شرکت و کارخانه را روی آن درج کند. این کار برای جلوگیری از ساخت شمش‌های تقلبی صورت می‌گیرد و به نوعی، تضمین کننده اصالت آن است. وقتی شما اقدام به خریداری شمش می‌کنید، با بروز هر نوع مشکلی در شمش، به وسیله این اطلاعات خاص، می‌توانید شرکت و کارخانه سازنده را به راحتی پیدا کنید.

۱. عیار شمش طلا

عیار شمش طلا، اولین چیزیست که باید بر روی شمش حک شود. این عیار معمولا ۹۹۹ یا همان ۲۴ است.

۲. وزن شمش طلا

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که حک شدن آن بر سطح شمش ضروریست، وزن آن است. وزن دقیق هر شمش باید به دقت روی آن درج شود. حساسیت این کار تا اندازه‌ای است که باید وزن نمایان شده روی ترازوی دقیق طلافروشان، با وزن نوشته شده روی شمش‌ها برابر باشد.

۳. کد شناسایی شمش طلا

همانطور که هر یک از مصنوعات طلا، یک کد شناسایی اختصاصی دارند، شمش‌ها نیز باید این کد را روی خود داشته باشند. کد شناسایی برای شمش‌ها، از طریق آزمایشگاه‌های عیارسنجی صادر می‌شود. این آزمایشگاه‌ها، زیر نظر اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان طلا و جواهر کار می‌کنند. دقت کنید که کدهای شناسایی، معتبر و قابل استفاده باشند. پس مراقب درج کدهای تقلبی و دروغین روی آن‌ها باشید.

۴. نام و آرم کارخانه سازنده شمش طلا

شما هر محصول معتبری را که بخرید، چه طلا باشد و چه کالای دیگری، نام و آرم کارخانه و یا شرکت سازنده، روی آن حک شده است. شمش‌های طلا هم دقیقا از همین قاعده پیروی می‌کنند. در کنار دیگر اطلاعات موجود روی شمش طلا، آرم و نام کارخانه آن هم حک می‌شود. این کار دست سوء‌استفاده‌کنندگان و متقلبان را از انجام هر فعالیت غیرقانونی کوتاه می‌کند.

بیشتر بخوانید :





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: