دندانپزشکی در دوران بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

به طور یکلی همه ما می‌دانیم که یک فرد باردار بسیاری از کار ها را نباید انجام دهد و بسیار بیشتر از پیش باید مراقب خود باشد. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان در دوران بارداری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان در بارداری خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

اگر نمی‌توانید درد دندان را تحمل کنید، می‌توانید عصب کشی را در هر مرحله از بارداری انجام دهید و نباید آن را به تأخیر بیاندازید. با این حال، از آنجایی که اشعه‌ی ایکس برای این کار استفاده می‌شود، زمان ایده آل برای انجام آن در سه ماهه‌ی دوم است.

استفاده از دهانشویه در دوران بارداری

دهانشویه در حالت کلی بسیار مفید بوده و می‌تواند سلامت دندان های شما را تعمین کند. از جمله فواید دهانشویه می‌توان به مواردی همچون:

  1. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  2. به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند
  3. بوی بد دهان را کاهش می دهد
  4. ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  5. مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  6. به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  7. علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

اما دقت داشته باشید که استفاده از دهانشویه در دوران بارداری با حالت عادی فرق دارد و باید نکاتی در کنار استفاده از آن رعایت شود. اگر می‌خواهید راجع به دندانپزشکی در بارداری و استفاده از دهانشویه در بارداری بیشتر بدانید می‌توانید مقالات مرتبت به این موضوع را که در اینترنت موجود است را مطالعه کنید.

سخن آخر

کسب اطلاعات عمومی و بالا بردن سطح معلومات در هر زمینه ای به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید و میزان اشتباه و پشیمانی خود را به صفر برسانید. شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از یک متخصص در این زمینه اطمینان خود را از کاری قصد انجام آن را دارید بیشتر کنید. اما به طور کلی کسب اطلاعات بهترین راه برای هر کسی است که قصد انجام یک کار، به خصوص موارد پزشکی را دارد.





:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: