باید ها و نباید های دوران بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

یک خانم باردار در طول دوران بارداری خود باید از انجام بسیاری از کار ها پرهیز کند و همچنین باید یکسری کار ها را انجام دهد. با وجود تمام هشدارهایی که در مورد چکاپ‌های قبل از بارداری داده می‌شود، گاهی اوقات نمی‌شود همه چیز را کنترل کرد یا ممکن است در حین بارداری مشکلاتی برای شما ایجاد شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم.

مراجعه به دندانپزشکی در دوران بارداری

دندانپزشکی بارداری موضوعی است که شاید زیاد توسط بانوان باردار در کشور ما مورد توجه قرار نگیرد. قبل از هر چیز باید بدانید که بارداری می‌تواند از جهت منفی بر سلامت دندان‌ها تاثیر بگذارد بخصوص اگر مادر کلسیم کافی دریافت نکند پس – چه چکاپ دندانی قبل از بارداری انجام داده باشید یا نداده باشید- ممکن است در این دوران دچار مشکلات دندانی شوید. اما آیا دندانپزشکی بارداری بی‌خطر است؟

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان در بارداری

دندانپزشکی در بارداری شاید گاهی اوقات ترسناک باشد اما همانطور که گفته شد خطری شما را تهدید نخواهد کرد. کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد.

کشیدن دندان می  تواند در اغلب شرایط یه مورد اورژانسی باشد و در صورتی که جان و سلامت ما را تهدید کند حتما باید دندان کشیده شود. اگر نیاز باشد که دندان کشیده شود، در حالتی ایمن انجام می شود و هیچ خطری برای مادر باردار و جنین نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است که کشیدن دندان به بعد از حاملگی موکول شود.

سخن آخر

همه ما می‌دانیم که پیشگیری بسیار از درمان بهتر است. نحت هر شرایطی. اما چگونه می‌توان پیشگیری کرد؟ آیا کسی که دارای اطلاعات عمومی خوبی نیست، توانیی پیشگیری را دارد؟ قطعا جواب این سوال منفی است. سعی کنید در تمامی زمینه هایی که از نظر خودتان حائز اهمیت است اطلاعات خود را افزایش دهید.





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: