5 مرحله اصلی ارتودنسی نامرئی کدامند؟
نوشته شده توسط : رعنا

افراد متقاضی برای اینکه بتوانند با این روش ارتودنسی، دندان های خود را مرتب کنند، می‌بایست دست کم 5 مرحله ساده اما اساسی را طی کنند. خوشبختانه این مراحل در مدت زمان کمتر، بدون دردسر و با کمترین مراجعه به متخصص ارتودنسی همراه هستند. ادامه مقاله را بخوانید تا با این 5 مرحله اساسی آشنا شوید.

1. ویزیت، معاینه و مشاوره

متخصص ارتودنسی در اولین ویزیت یا قرار ملاقات، دهان و دندان شما را با دقت مورد ارزیابی قرار می دهد و خواسته ها یا انتظارتتان را از روند درمان یا نتیجه درمان جویا می شود. متخصص ارتودنسی در این جلسه درباره اینکه آیا ارتودنسی نامرئی روش مناسبی برای شما است یا خیر، کاملا با شما صحبت می کند. در همین جلسه درباره هزینه ارتودنسی نامرئی نیز به شما اعلام خواهد شد.

لازم است بدانید که این روش درمانی، تنها قادر است نامنظمی های جزئی تا متوسط را اصلاح کند و اگر مشکل فکی یا نامنظمی شدید داشته باشید میبایست به فکر یک روش درمانی دیگر مانند ارتودنسی ثابت باشید.

2. قالب گیری از دندان ها و قوس فکی

اگر مشخص شود ارتودنسی نامرئی برای شما روش مناسی است، مرحله بعدی گرفتن تصاویر رادیوگرافی از دهان و دندانتان خواهد بود. به جز این، متخصص با کمک یک دستگاه اسکن 3 بعدی بار دیگر دندان ها را اسکن کرده و نتایج اسکن در کامپیوتر ذخیره خواهد شد.

نتیجه معاینات، مشاهدات و تصمیمات ارتودنتیست، به همراه تصاویر رادیوگرافی و اسکن های 3 بعدی به لابراتوار فرستاده می شوند تا در آنجا بر اساس اطلاعات به دست آمده مسیر درمان و روند منظم شدن دندان ها ترسیم شود.

در لابراتوار بر اساس اینکه مسیر درمان به چه شکلی است و چگونه دندان ها منظم می شوند پلاک ها یا قالب های شفاف ارتودنسی توسط پرینتر 3 بعدی ساخته می شوند. تعدادی از این پلاک ها بر حسب نوع و شدت مشکل دندان هایتان ساخته می شود که هر کدام قادرند مقداری از نامرتبی دندان هایتان را برطرف کنند.

. 3استفاده از  پلاک اول

پس از ساخته شدن تمام قالب های نامرئی و شفاف، اکنون باید استفاده از آن ها را آغاز کنید. شما میبایست اولین پلاک را روی دندان هایتان قرار دهید. تقریبا هر پلاک ارتودنسی نامرئی باید 2 تا 4 هفته استفاده شود و سپس نوبت به استفاده از پلاک دیگر برسد. لازم به ذکر است که هر پلاک قادر است دندان ها را مقداری منظم کند و بعد از اینکه کارش را انجام داد دیگر کاربردی ندارد و باید پلاک بعدی استفاده شود.

4. جلسات ویزیت دوره ای

چند هفته پس از استفاده از اولین پلاک، زمان بازگشت به متخصص ارتودنسی فرا می رسد. طی یک جلسه ویزیت، ارتودنتیست حرکات دندان شما را بررسی می کند و از روند درست درمان اطمینان حاصل می کند. برخلاف ارتودنسی ثابت فلزی با این روش درمانی نیاز به ویزیت ها و معاینات توسط متخصص کمتر می شود.

5. اتمام روند درمان

بعد از مدتی استفاده از تمامی پلاک ها، دندان های شما صاف می شود. نتایج نهایی همیشه بستگی به میزان هماهنگی شما با روند درمان و عمل به توصیه های متخصص دارد. اگر طبق دستورالعمل پیش رفته باشید، به مرور زمان دندان های صاف تری خواهید داشت اما اگر غیر از این باشد ممکن است مدت زمان درمان بیشتر شده و هزینه بیشتری پرداخت کنید.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: