خرید طلا کم اجرت
نوشته شده توسط : رعنا

اجرت طلا چیست؟

وقتی برای خرید طلا به فروشگاه میریم و درمورد قیمت یک محصول سوالی می‌پرسیم، اولین عددی که فروشنده بعد از وزن محصول و قیمت روز طلا در ماشین حساب وارد می‌کند، اجرت ساخت طلا است. اجرت ساخت هزینه‌ای است که سازنده طلا بابت تبدیل طلای خام به زیورآلات طلا دریافت می‌کند. ساخت طلا کار بسیار سخت و زمان‌بری است. ساخت هرنوع از زیورآلات طلا پروسه‌ی متفاوتی با دیگری دارد و ساخت بعضی‌ها آسان و بعضی‌های دیگر پیچیده‌تر است. به همین دلیل میزان اجرت دریافت شده بابت ساخت هر محصول با محصول دیگر متفاوت است.

اما به صورت کلی، النگوی طلا کمترین میزان اجرت طلا را درمیان انواع مصنوعات طلا دارد. پس از آن انگشترها هستند و بعد از آن نیز دستبند و در نهایت گردنبند طلا قرار می‌گیرد. به همین دلیل، درصد اجرت ساخت طلا بر اساس نوع محصول متفاوت است.

به طور معمول به ازای هرگرم طلایی که خریداری می‌کنید، چیزی حدود ۲۵ ٪ تا ۵۰٪ هزینه اضافی بابت اجرت ساخت و سود فروشنده پرداخت می‌کنید. این یعنی که اگر یک جفت گوشواره ۱۰ گرمی خریداری کرده‌اید، هزینه‌ای که بابت آن پرداخت کرده‌اید معادل ۱۵ گرم طلا بوده است. یا اگر سرویس طلای ۵۰ گرمی برای عروسی خریده‌اید، احتمالا هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید معادل ۷۵ گرم طلا بوده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید اینترنتی طلا

این مساله واقعا آزار دهنده است. اما راه حل چیست؟

راه حل این مشکل قبلا پیدا شده است. سالهای قبل این مشکل برای گرفتن تاکسی، خرید کالای دیجیتال مثل موبایل و لپ‌تاپ، خرید بلیط هواپیما و … نیز وجود داشت. اما با ورود استارت‌آپ‌ها، وبسایت‌‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ، دیجیکالا، علی‌بابا و… این مشکل حل شد. در حوزه خرید طلا نیز وبسایت آزادی این مشکل را برای شما حل کرده است. فروشگاه آنلاین طلا آزادی  یک استارت‌آپ است که از سال ۹۷ با هدف فروش طلای ارزان و طلای کم اجرت کار خود را شروع کرده است و تصمیم دارد تا خرید طلا را برای همه‌ی ایرانیان ممکن و قابل انجام بکند.





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: