چه مواردی در تعیین قیمت طلا تاثیر گذار است؟
نوشته شده توسط : رعنا

علاوه بر وزن طلا عوامل مهم دیگری نیز در تعیین قیمت آن تاثیر دارند، از جمله:

 عیار طلا:

عیار مورد استفاده در اکثر زیورآلات موجود در بازار ایران ۱۸، ۲۱ و یا ۲۲ است. بغیر از مبلغ تمام شده، تفاوت میزان عیار تاثیر کمی بر روی میزان درخشندگی و زردی محصول نهایی نیز دارد. اما این تفاوت رنگ نسبت به تفاوت قیمت ایجاد شده بسیار جزئی و قابل اغماض است.

سبک ساخت طلا:

تکنیک ها و روش های ساخت بسیاری برای ساخت طلا وجود دارد. از ذوب و قالب گیری گرفته تا فرم دهی با دست. به همین دلیل تولید محصولاتی مانند گوشواره خوشه‌ای از تولید گوشواره پیرسینگ سخت تر و پر هزینه تر است. پس اگر قصد پایین آوردن هزینه خرید طلا را دارید، به نوع محصول انتخابی خود توجه ویژه داشته باشید.

 طراحی طلا:

اولین قدم در تولید هرنوع از زیورآلات، طراحی آن است. طراحی اگر برای تولید یک محصول در تعداد بالا باشد، قیمت چندانی نخواهد داشت. (چون قیمت آن روی تعداد بالای محصولات سرشکن می‌شود) همچنین طراحی محصولات پیچیده هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت. بعضی از طراحان طلا و جواهرات نیز با توجه به میزان شهرتی که دارند دستمزد بیشتر یا کمتری طلب می‌کنند.

اجرت طلا:

استادکاران تولید طلا بسته به روشی که برای تولید بکار می‌برند و میزان شهرتی که دارند، میزان مشخصی دستمزد طلب می‌کنند که مسقتیما بر روی قیمت تمام شده‌ی طلا تاثیر می‌گذارد.

کشور سازنده:

درصورتی که طلای مورد نظر شما ساخت ایران نبوده و وارداتی باشد، تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز، مالیات، عوارض گمرکی و دیگر هزینه های واردات کالا قرار خواهد گرفت.

استفاده از انواع جواهرات و سنگ های زینتی:

وجود جواهرات مانند زمرد، عقیق، فیروزه و… تنها بر روی ظاهر زیورآلات شما تاثیر نمی‌گذارد، بلکه قیمت آنرا نیز متاثر خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: