مهم ترین روش های نگهداری طلا و جواهرات چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب طلا و زیورآلات بر اساس سبک زندگی

اگر زندگی روزانه بسیار فعالی دارید شاید بهترین راه برای جلوگیری از خم شدن و تغییر شکل، استفاده از طلا و زیورآلات ضخیم تر و یا کمی پهن تر است. انگشتر ها، رینگ ها و یا حتی گردنبند های بسیار ظریف سریع تر دچار این گونه آسیب ها و تغییر شکل ها می‌شوند.

برای نگهداری از طلا و جواهرات با زیورآلات به باشگاه نرو

امروزه که رفتن به باشگاه و ورزش کردن به یکی از بخش های جدانشدنی زندگی تبدیل شده خوب هست به این نکته اشاره کنیم که برای مراقبت بهتر از زیورآلات و جلو گیری از تغییر شکل آن ها به خصوص انگشتر ها و رینگ های ظریف، بهتر است قبل از شروع به ورزش در باشگاه آن ها را در آورید. چرا که برداشتن وزنه ها و استفاده از دستگاه های مختلف احتمال آسیب دیدگی طلا و زیورآلاتمان را بیشتر میکند.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

اول بافت بعد زیورآلات

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید برای نگهداری از طلا و جواهرات همیشه، ابتدا لباس های پشمی و بافت های خود را بر تن کنید و سپس زیورآلاتتان را استفاده کنید. چون ممکن است گوشه های ظریف جواهراتتان در بافت ها و نخ های لباستان گیر بیافتد و با کشیده شدن موجب تغییر شکل زیورآلات ظریفتان شود و همچنین ممکن است به پایه های جواهرات و سنگ های قیمتیتان آسیب جدی تری وارد شود.

جعبه جواهرات

انتخاب جعبه جواهرات مناسب یکی از مواردی است که باید بسیار به آن توجه داشته باشید. بسیاری از فروشندگان هر جعبه زیبایی را شاید به عنوان جعبه جواهرات به مشتریان خود ارائه دهند. خوب است بدانید که جعبه های ساده فقط برای نگهداری یک و یا دو تکه از زیورآلات مناسب هستند و برای کنار هم قرار دادن تعداد بیشتر حتماً باید از جعبه های جواهرات طبقه بندی شده استفاده کنید. بهتر است انگشتر ها را در جای مخصوص خود قرار داده و گردنبند هارا نیز جداگانه و با نظم قرار دهید.

با این کار دیگر شاهد گره خوردن قطعات ظریف زیورآلاتتان نخواهید بود و از کشیده شدن و یا تغییر شکل آن ها جلوگیری خواهد شد. فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که: اگر هم زیورآلاتتان بهم گره خورده باشند بهترین راه حل برای جداکردنشان استفاده از یک سوزن است. کافی است زنجیر ها را روی یک سطح صاف قرار دهید و با سوزن به آرامی آن ها را از هم جداکنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انگشتر طلا

شکستگی

شکستگی قطعات یکی دیگر از مشکلات رایج در نگهداری طلا و زیورآلات هست. با توجه به ظرافت و زیبایی قطعات احتمال شکستگی همیشه وجود دارد. مخصوصاً گیره های گردنبند و یا دستبند ها و حلقه های مرتبط کننده و به طور کلی قطعاتی که بیشتر در حرکت هستند و بیشترین وزن را تحمل می‌کنند سریعتر دچار آسیب های جدی می‌شوند. یکی دیگر از قسمت هایی که بسیار در معرض شکستگی قرار می‌گیرد پایه هایی است که برای نصب سنگ های قیمتی بر روی انگشتر ها استفاده می‌شود. پس بهتر است در موقع خرید و یا انتخاب زیورآلات خود بیشتر به این جزئیات دقت کنید و درصورت وقوع شکستگی و یا باز شدن اتصالات از استفاده از چسب های مختلف در خانه برای برطرف کردن این مشکلات خودداری کنید و رفع این گونه مشکلات را حتماً به طلاساز خود بسپارید.

منبع : طلای آزادی

رفرنس : طلافروشی انلاین آزادی





:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: