انواع ارتودنسی نامرئی کدامند؟
نوشته شده توسط : رعنا

ستگاه ها یا لوازمی که در دسته بندی ارتودنسی نامرئی هستند، تنوع زیادی دارند اما موارد زیر شناخته شده ترین این دستگاه ها هستند:

  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف و بی رنگ دندان

این روش ها هر 3 شناخته شده و بسیار کاربردی هستند. زمانی که شما با هر یک از این موارد تحت درمان قرار بگیرید به دلیل اینکه دستگاه ها بی رنگ و یا عملاً پنهان هستند گفته می شود شما تحت درمان ارتودنسی نامرئی قرار دارید.

ارتودنسی لینگوال

هر 3 مورد بالا که جزء شناخته شده ترین دستگاه های نامرئی هستند به نوعی مهم بوده و حتی استفاده از آن ها رو به افزایش است. البته ارتودنسی لینگوال یا زبانی در ایران چندان رایج نیست زیرا نصب آن پیچیدگی های زیادی دارد و از نظر آکادمیک و بالینی نیز با مشکلاتی همراه است.

تکنولوژی ارتودنسی لینگوال بسیار کاربردی است و قادر است تمام مشکلات دندانی از ساده ترین تا پیچیده ترین ها را حل کند و امیدواریم به زودی شاهد پا گرفتن و آغاز درمان با این شیوه ارتودنسی نامرئی باشیم. تا این لحظه که حتی آن متخصصانی که بر طبق نظر مراجعان بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران هستند نیز با این روش بیماران خود را درمان نمی کنند.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی نیز هرچند بسیار مورد اقبال است اما به هر کسی توصیه نمی شود. زیرا براکت های شفاف بکار رفته در این روش شکننده هستند و ممکن است هزینه درمان و طول دوره آن را افزایش دهند.

ارتودنسی با پلاک های شفاف و متحرک

سرانجام ما پلاک های شفاف ارتودنسی متحرک را داریم که تقریباً از همه نظر بسیار ایده آل هستند. معمولاً زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی می شود، اغلب منظورشان همین پلاک های شفاف است. این پلاک ها در واقع مجموعه ای از قالب ها هستند که هر کدام قادرند دندان ها را در یک بازه زمانی 2 هفته ای (کمتر یا بیشتر) تا حدی منظم کنند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: