3 تفاوت لمینت دندان با ونیر کامپوزیت
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه لمینت ها 2 برابر ونیر کامپوزیت ها است!

به چند دلیل بسیار واضح، هزینه لمینت دندان دست کم 2 برابر هزینه ونیر کامپوزیت است مثلا یکی از دلایل آن حنس و نحوه ساخت آن ها است. به این شکل که:

- لمینت ها همانطور که گفته شد از جنس پرسلین یا سرامیک هستند. آن ها ظاهر بسیار طبیعی دارند و شباهت زیادی به مینای دندان خودمان دارند. همچنین آن ها در لابراتوار و بر اساس مشخصاتی که دندانپزشک فرستاده ساخته می شوند به همین دلیل ساخت آن ها در نهایت دقت و با کمک تجهیزات حرفه ای صورت می گیرد.

بنابراین به دلیل اینکه لمینت سرامیکی از مشخصات مینای دندان ما تقلید می کند، ظاهر طبیعی تری دارد و از همه مهمتر در لابراتوار ساخته می شود طبیعتا گران تر بوده و هزینه بیشتری روی دست ما می گذارد.

- اما از طرف دیگر هزینه ونیر کامپوزیت کمتر است. زیرا کیفیت جنس آن پایین است، کمتر طبیعی به نظر می‌رسد و توسط دندانپزشک ساخته می شود. در اینجا دیگر لابراتواری در کار نیست که درصد زیادی از هزینه ها را به خود اختصاص دهد بلکه دندانپزشک مقداری از هزینه را برای دستمزد خود برمی دارد و مقداری دیگر را صرف خرید کامپوزیت دندان می کند.

دوام و ماندگاری لمینت ها بیشتر است

لمینت ها به جز اینکه از نظر زیبایی بسیار سرتر از کامپوزیت ها هستند، طول عمر و ماندگاری بالایی دارند. در حقیقت مدت زمان ماندگاری آن ها تقریبا دو برابر بیشتر از طول عمر کامپوزیت دندان است.

در صورت مراقبت اصولی و توصیه به دستورالعمل های دندانپزشک و متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، لمینت ها می توانند تا 20 سال دوام داشته باشند اما کامپوزیت ونیرها حتی در صورت مراقبت درست و اصولی تنها 10 سال دوام دارند. بنابراین یکی از دلایلی که احتمالا توجیه می کند چرا هزینه ونیر کامپوزیت کمتر از هزینه لمنیت سرامیکی است، کوتاه بودن ماندگاری و عمر آن ها باشد.

ونیر کامپوزیت ها برگشت پذیرند اما لمینت نه!

لمینت ها به گونه ای طراحی شده اند که برای اتصال به دندان ها، حتما باید مقدار کمی از مینای دندان تراشیده شود. این یعنی نصب لمینت سرامیکی تهاجمی است و می تواند برگشت ناپذیر باشد. یعنی زمانی که مینای دندان تراشیده و لمینت نصب شد، دیگر نمی توان آن ها را برداشت. بنابراین اگر شما یک زمانی از نصب لمینت دندان منصرف شدید دیگر نمی توانید آن ها را بردارید.

این در حالی است که یکی از تفاوت های لمینت دندان با ونیر کامپوزیت ها، نحوه اتصال آن ها است. یعنی کامپوزیت ها مشابه با لمینت ها نصب نمی شوند. آن ها کاملا محافظه کارانه هستند و برای نصبشان نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. به این معنی که اگر بعد از ماه ها یا سال ها از نصب کامپوزیت ونیر خسته شده باشید، می توانید بدون وارد شدن آسیب به دندان ها، کامپوزیت ها را در مطب دندانپزشک برداشت .





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: