6 مزیت ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

1. تصاویر بعد از درمان شما، قبل از شروع درمان قابل مشاهده خواهد بود

در واقع درمان با پلاک‌های ارتودنسی متحرک، از مدرن‌ترین روش های منظم کردن دندان ها و اصلاح موقعیت فک ها به شمار می رود. روند ساخت این پلاک ها به گونه ای است که توسط دستگاه های خاصی در مطب متخصص ارتودنسی، از فک، دهان و دندان و صورت بیماران گرافی هایی گرفته می شود. این گرافی ها به همراه نتایج معاینات بالینی به لابراتوارهای تخصصی فرستاده می شوند.

در لابراتوار نیز بر اساس داده های گرفته شده از طرف متخصص، مسیری که لازم است تا دندان ها صاف شوند شبیه سازی خواهد شد. بر اساس این شبیه سازی، تعدادی پلاک شفاف از جنس پلاستیک به صورت سه بعدی ساخته می شوند. هر کدام از این پلاک ها قادرند دندان ها را به صورت جزئی منظم کنند. بعد از استفاده از آخرین پلاک، دندان ها نیز کاملا منظم می شوند.

2. مدت زمان درمان با آن ها برای استفاده کنندگاه قابل تشخیص است

بعد از اولین ویزیت توسط متخصص و گرفتن تصاویر سه بعدی خاص از صورت، دندان ها و فک های شما، این تصاویر به لابراتوار فرستاده می شوند. در لابراتوار بعد از شبیه سازی های اولیه مشخص می شود که طول دوره درمان شما چقدر خواهد بود.

اگر لابراتوار در خارج از کشور باشد به دلیل بالا بودن تکنولوژی ساخت پلاک متحرک ارتودنسی، دقیقا مشخص می شود برای منظم شدن دندان ها به چه تعداد پلاک نیاز هست و طول دوره درمان دقیقا چقدر می باشد. معمولا متخصصانی که در لیست های موسوم به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج یا تهران هستند، از آنجا که طرف قرار داد با لابراتوارهای مطرح خارجی هستند مشخص می  کنند دقیقا چند روز طول درمان شما طول خواهد کشید.

3. با ارتودنسی متحرک نیاز به مراجعات زیاد ندارید

در این روش نیاز به حداقل مراجعه است. در واقع مرسوم است که افراد حتما هر چند هفته برای تنظیم دستگاه های ارتودنسی و اطمینان از درست پیش رفتن پروسه درمان به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنند. اما در ارتودنسی متحرک دندان با پلاک های بی رنگ، هیچ نیازی به تنظیم دستگاه ها نیست و تنها معاینات دوره ای صورت می گیرد که هم تعدادشان کمتر است و هم جلسات کوتاهی دارند.

4. در حین درمان می توانید دندان هایتان را بلیچینگ کنید

برخلاف روش های ثابت ارتودنسی که در آن ها به واسطه حضور سیم، پلاک، باند، کش و سایر اجزای بریس، نمی شود در طول درمان دندان ها را سفید یا به اصطلاح بلیچینگ کرد، افرادی که با پلاک های ارتودنسی متحرک تحت درمان قرار می گیرند می توانند سفید کردن دندان در مطب یا آفیس بلیچینگ و یا حتی هوم بلیچینگ را تجربه کنند.

5. ریزه خواری افراد به شدت کاسته می شود

به دلیل اینکه افراد می‌بایست برای مدت زمان زیادی در طول شبانه روز پلاک های ارتودنسی نامرئی را استفاده کنند به مرور زمان دیگر از ریزه خواری آن ها کاسته می شود. یکی از دلایل کاهش ریزه خواری در طول درمان با این روش، نیاز به مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها پس از هر بار بیرون آوردن پلاک ها است. افراد به مرور زمان از اینکار خسته می شوند و چون برایشان سحت است هر بار مسواک بزنند، سعی می کنند تنها وعده های غذایی اصلی را میل کنند.

6. پلاک های متحرک ارزان هستند

خوشبختانه برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک روش درمان ارتودنسی با هزینه پایین هستند، الاینرهای بیرنگ بسیار مناسب هستند. اگر پلاک های ارتودنسی متحرک در ایران ساخته شده باشند هزینه ارتودنسی با آن ها به حداقل می رسد.





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: