اونس طلا چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا تا به حال بارها نام اونس یا عبارت اونس طلا را شنیده‌اید. اونس یکی از واحدهای اندازه‌گیری جرم است و معمولا آن را با نماد OZ نشان می‌دهند که از سرواژه کلمه Ounce گرفته شده است. اونس معمولی در سیستم تعیین وزن در جهان معادل با یک شانزدهم پوند است.

اما اونس برای اندازه‌گیری وزن فلزات گرانبها نیز کاربرد دارد. در اندازه‌گیری فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و پالادیم از اونس بین‌المللی تروا استفاده می‌شود.

اصطلاح یک اونس طلا در واقع طلای یک تکه یا ساچمه است که یک اونس تروا وزن و ۹۹/۹۹ خلوص دارد. این خلوص را با نام ۲۴ عیار هم می‌شناسند.

انواع دیگری از انس هم وجود دارد که با نام‌های اونس ماریا ترزا معادل ۲۸٫۰۶۶۸ گرم، اونس اسپانیایی معادل ۲۸٫۷۵ گرم، اونس متریک چینی معادل ۵۰ گرم و اونس متریک هلندی معادل ۱۰۰ گرم شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید :

قیمت اونس جهانی طلا چگونه تعیین می‌شود؟

انس طلا یا اونس جهانی طلا، در میان کشورهای امریکایی و اروپایی کاربرد دارد. در کشورهای اسلامی مانند ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس از عنوان مثقال طلا برای اندازه‌گیری وزن طلا استفاده می‌شود.

قیمت اونس جهانی طلا با توجه به شرایط گوناگون در کشورهای امریکایی و اروپایی تعیین می‌شود.

عواملی همچون ایجاد تنش‌ها میان کشورهای تاثیرگذار جهانی مانند امریکا، کاهش ارزش سهام در بازارهای بین‌المللی، میزان رشد اقتصادی امریکا و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو امریکا در تعیین قیمت اونس جهانی طلا موثر هستند.

اونس طلا قراردادی میان معامله‌گران طلاست که با یکدیگر معامله می‌کنند.

تبدیل اونس به مثقال چگونه است؟

برای تبدیل اونس طلا به مثقال نیاز به محاسبات خاص و فرمول‌های مخصوصی است. اما به طور کلی با دانستن اینکه هر انس طلا و هر مثقال طلا چند گرم هستند، می‌توانید تبدیل‌های مربوط به ان را انجام دهید.

هر اونس طلا معادل ۳۱.۱ گرم و هر مثقال طلا برابر با ۴.۶۰۸ گرم است. حالا می‌توانید تبدیل میزان Ounceبه مثقال را انجام دهید. برای این کار به ماشین حساب زیر توجه کنید.

فرق اونس طلا با گرم طلا و مثقال طلا

همانطور که اشاره کردیم، اونس طلا واحد اندازه‌گیری در امریکا و کشورهای اروپایی است و نرخ آن براساس دلار محاسبه می‌شود. مثقال نیز از جمله واحدهای اندازه‌گیری وزن فلزات گرانبهاست که در کشورهای اسلامی همچون ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس رایج است. گرم طلا واحدی جهانی است که میزان وزنی آن در مقایسه با Ounceو مثقال بسیار کمتر است.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی

رفرنس : https://www.azadi.gold/





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: