نوشته شده توسط : رعنا

با وجود این که روز به روز دنیا مدرن‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود و فضا برای درک تفاوت‌ها فراهم شده است، هنوز هم بسیاری از افراد با شنیدن واژگانی مانند زیورآلات و جواهرات به طور ناخودآگاه به یاد بانوان می‌افتند و این لوازم را جزئی از وسایل خانم‌ها می‌دانند؛ اما با نگاهی به تاریخچه زیورآلات می‌بینیم که از روزگاران قدیم مردان نیز خود را با این لوازم می‌آراستند و چه بسا نوع جواهراتی که مردان و زنان استفاده می‌کردند، نشانه‌ای از طبقه، میزان ثروت و… آن‌ها بود.

امروزه استفاده از زیورآلات برای مردان راحت‌تر شده است تا جایی که گاهی تشخیص مردانه و یا زنانه بودن آن‌ها کار دشواری می‌شود. اکنون زیورآلاتی وجود دارند که به آن‌ها مدل «اسپرت» گفته می‌شود و هم زنان و هم مردان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم انواع زیورآلات مردانه را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید :

زیورآلات را با استایل خود ست کنید. زیورآلات استایل روزانه و رسمی متفاوت هستند.

به معنی نمادها و سمبل‌ها توجه کنید. بسیاری از پین‌ها و پلاک‌های گردنبند و دستنبد (و کلا طرح‌هایی که بر روی زیورآلات ثبت می‌شود) معنی خاصی دارند.

هر چه ساده‌تر، بهتر! زیاده‌روی در هر چیزی زننده است.

جنس‌های مختلف را به درستی با هم ترکیب کنید. درست است که ترکیب چرم، سنگ و فلز می‌تواند زیبا باشد، اما در همه موارد صدق نمی‌کند.

ر زمان و مکان مناسب از زیورآلات استفاده کنید. در هر جایی نمی‌توان از هر چیزی استفاده کرد.

به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید؛ مثلا گاهی ترکیب رنگ طلایی با نقره‌ای خوب از آب درنمی‌آید، مگر این که در هر دو تکه از زیورآلات شما، هر دو رنگ به کار رفته باشد.

از جنس‌های مختلف زیورآلات در زمان مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، اصولا مردان از زیورآلات طلا و براق استفاده نمی‌کنند. بهتر است این گونه زیورآلات در ساده‌ترین حالت باشند و در مراسم مناسب استفاده شوند.

منبع : https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: