اهمیت استفاده از چسب بینی بعد از عمل جراحی رینوپلاستی
نوشته شده توسط : رعنا

هرچند که کلیات انجام عمل جراحی بینی و مراقبت های بعد از آن یکی است، اما جزئیات آن در میان جراحان و بیماران مختلف با هم متفاوت است. هر جراحی بر اساس مهارت خود و یا ترجیح بیمار از تکنیک های خاصی برای جراحی رینوپلاستی استفاده می کند. این نکته در خصوص چسب بینی نیز صادق است.

 اهمیت چسب در عمل بینی

طی عمل جراحی زیبایی بینی معمولا ساختارهای بینی از جمله پوست، غضروف، مخاط و استخوان دستکاری می شوند. دستکاری و انجام برخی کارهای دیگر بر روی این ساختارها نیازمند تثبیت است. اگر تغییرات ایجاد شده مورد حمایت و پشتیبانی چیزی یا ساختاری قرار نگیرند، چند روز بعد از عمل بینی فرم ناخوشایندی به خود می گیرد.

اسپیلینت‌ بینی نقشی پررنگی در محافظت از بینی اصلاح شده شما دارد

اسپیلینت‌ یا همان گچ بینی نیز در کنار چسب به فیکس شدن نتیجه عمل کمک می کند. از آنجا که بینی پس از عمل پک می شود (استفاده از تامپون حاوی پماد تتراسایکلین برای پیشگیری از بروز عفونت و خونریزی)، برای تثبیت بیشتر و محافظت از بینی، باید نزدیک ۵ تا ۷ روز مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر نقش محافظتی، گچ بینی میتواند ورم بینی را کمتر کند. البته از بروز بیشتر ورم بینی جلوگیری می کند. با این حساب تا یک هفته بینی شما می تواند از ضربه و  یا تغییر شکل در امان بماند.

استفاده مداوم از چسب بعد از برداشتن گچ بینی

اسپلینت تا ابد بر روی بینی شما قرار نخواهد گرفت و لاجرم پس از نهایتا ۱ هفته باید برداشته شود. پس از برداشته شدن کچ بینی، وظیفه حمایت و حفاظت از بینی بیشتر برعهده چسب بینی است. از لحظه برداشتن کچ، شما باید مدت زمانی حدود دو یا ۳ ماه به صورت پیوشته از چسب برای محافظت و حفظ شکل جدید بینی استفاده کنید.

تا کی و چه مدتی باید به بینی عمل شده‌ام چسب بزنم؟

بیماران معمولا به یک اندازه از چسب و ساختارهای محافظ استقبال نمی کنند. برخی از افراد ممکن است هیچ مشکلی با چسب زدن نداشته باشند و تا ماه ها به راحتی و بدون دردسر از آن استفاده کنند. در حالی که بعضی بیماران ممکن است نتوانند بیشتر از چند هفته چسب را تحمل کنند

حساسیت به چسب رینوپلاستی

برخی از افراد ممکن است به چسب حساسیت داشته باشند. برای مثال ممکن است طی استفاده مکرر از چسب، پوستشان جوش بزند یا دچار التهاب شود. اگر فکر میکنید پوست شما ممکن است به این چسب ها حساس باشد با جراح بینی خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل بینی





:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: